Elvis Plesly Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Hei! Jeg har nå trent i 2 måneder, og har til nå holdt med meg whey techen til proteinfabrikken. Jeg lurte på hva deres innblikk er på kosttilskudd til trening? Nå bruker jeg bare 2 scoops rett etter trening, ellers tar jeg ikke noe proteinpulver. Men jeg har hørt mye om aminosyrer, kasein, kreatin, mange rare piller osv. Burde man ta det? Lenke til kommentar
War Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Det er en sticky øverst, den er litt gammel, men den er ikke så ille. Som det heter, tilskudd, man tar det man ikke får dekket via kosten pga man ikke vil eller liker. 2 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 Hei! Jeg har nå trent i 2 måneder, og har til nå holdt med meg whey techen til proteinfabrikken. Jeg lurte på hva deres innblikk er på kosttilskudd til trening? Nå bruker jeg bare 2 scoops rett etter trening, ellers tar jeg ikke noe proteinpulver. Men jeg har hørt mye om aminosyrer, kasein, kreatin, mange rare piller osv. Burde man ta det? Hei! Min mening er at det i din situasjon er helt unødvendig å "ta" noe som helst - det er ikke noe poeng i å bruke Whey/protein-tilskudd hvis du ikke vet hvorfor du skal ha det, altså som nevnt over kan det brukes for å dekke opp det du ikke får i deg gjennom kosten, og da må du først finne ut av kostholdet ditt for å se om du går i mangler på noe - de fleste gjør ikke det. Jeg foreslår at du kjører på med normalt mat, trener litt lenger og samtidig finner ut av kostholdet ditt før du bruker penger på dette. Det er en mengde tråder her inne som kan hjelpe deg med kostholdet. Her om dagen var det en hel gjeng unggutter i garderroben på senteret - Det føltes som jeg gikk inn i et industrilokale fullt av mix-mastere da de alle sto å ristet på hver sin shake med proteinpulver - svære bokser til 1000-vis av kroner. Jeg spurte han ene, "jasså, skal du bli stor og sterk nå?" "Ja detta går rett i fletta" fikk jeg som svar da. -De ville neppe sagt det samme om en boks tunfisk som gjør akkurat samme nytte. Whey/proteinpulver er "mat i pulverform". "Men jeg har hørt mye om aminosyrer, kasein, kreatin, mange rare piller osv. Burde man ta det?" Alle de "rare pillene" er som regel waste of money. Kreatin er vel et av de best dokumenterte tilskuddene som finnes der ute, er billig og etter mitt syn greit å kjøpe seg - men jeg ville som sagt trent litt lenger først da du lærer deg mye på veien til å komme i form. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 Produktene er like usunne som holdningene til mange som bruker dem. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 (endret) Produktene er like usunne som holdningene til mange som bruker dem. Hvilke produkter tenker du på da? Er enig med deg ang. mange av produktene, men tråden strekker seg helt ifra "ekstra næring" for de som ikke klarer å få i seg nok mat til kapsyler fyllt med koffein m.m. som får selv den største og sterkeste til å gjøre i buksa Altså, for en som skal ha i seg 200g proteiner på deff trenger i enkelte tilfeller å tilføre noe av dette gjennom en gainer. Selv har jeg stått å tygga tunfisk (3-4 bokser) til jeg har holdt på å spy....føles ikke veldig sunt det heller Om jeg kan få i meg 2 av de boksene gjennom en frisk og fin sjokoladeshake så gjør jeg jo heller det, og anser ikke det som "usunt" Når jeg jobber nattskift og ligger i kcal-overskudd, har korte dager og ikke tid til hverken å lage middag eller spise 4 ganger daglig anser jeg heller ikke det som usunt å ta en del av denne maten gjennom en gainer eller 2 - man føler seg mye bedre også, fremfor å føle seg konstant sprengt av all maten. Men ja, man skal ikke bruke dette kun for å bruke det - det bør være en god grunn til det og man bør vite hvorfor man skal gjøre det og hvor mye man trenger kcal-overskudd over tid kan virkelig være slitsomt.. Endret 10. mai 2015 av Countryman Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 (endret) Jeg synes markedet har tatt helt av med unødvendige produkter som skor seg på usikre og uvitne kroppsbyggere. Interessant når man lurer på om man er i en garderobe eller et storkjøkken. Endret 10. mai 2015 av vidor Lenke til kommentar
thyes Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Arrester meg gjerne hvis jeg poster på feil plass nå, men hva mener dere om proteinbarer? Jeg har akkurat startet å trene igjen etter noen måneder opphold, og før når jeg trente regelmessig sammen med en kompis, pleide vi å spise en banan rett etter trening. Nå har jeg derimot pleid å kjøpe en proteinbar etter trening, delvis fordi jeg vanligvis er sulten etter trening og har en halvtimes kjøretur før jeg får i meg mat, og delvis fordi jeg tror det "hjelper". Dessuten gir liksom en av disse barene mer metthetsfølelse enn en banan, og det er kjekt pga. nevnte kjøretur. Ser dog for meg at det ikke er det sunneste man kan putte i kjeften, egentlig? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Hva med å blande nøtter og rosiner ? Da får du jo alt du trenger hvis du drikker litt væske til uten å ty til ferdigmat. Lenke til kommentar
thyes Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Ingen dum ide. Hvilke nøtter er mest gunstig? Valnøtter har jeg hørt mye bra om. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Alle har jo sin ernæringsprofil, så å blande litt forskjellig er sikkert lurt sånn at du jevner ut litt. Valnøtter kan greit være med i den miksen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå