CAM97 Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Hei, jeg er en jente på 17 år. Jeg skal gå vg2 til neste år og har søkt maritime fag for å så utdanne meg til styrmann eller kaptein. Men det jeg er usikker på er om jeg skal bytte til automasjon. Jeg har vært usikker på valget mitt helt siden søknadsfristen gikk ut, men har hørt at det går ann å sende inn mail til inntakskontoret for å endre valget. Det jeg lurer på er om noen kan/vet noe om hvordan det er å jobbe som styrmann og automatiker, hva som er lurest å utdanne seg til (hvilke yrke som trengs mest) og bare skrive litt om de forskjellige yrkene som er lurt å vite. Har lest en del på nettet og har hørt av venner og lærere at læreplass som matros er veldig vanskelig, mens verden trenger flere automatikere. Hadde vært til kjempe hjelp om noen med erfaring eller fakta kunne gitt meg noen råd Lenke til kommentar
halohalo Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Jeg jobber som styrmann. Gikk samme vei som du gjør nå. Anbefales, finn jobb med mange muligheter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå