indahla Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Jeg har kjøpt en brukt iMac 24" (early 2008) og vil reinstallere OS X. Jeg har bootet med Cmd+R, koblet på et trådløst nett, valgt å reinstallere, valgt disken det skal installeres på og logget inn med min AppleID. Så får jeg feilmelding: "Objektet er ikke tilgjengelig for øyeblikket. Prøv igjen senere." Noen tips? Lenke til kommentar
indahla Skrevet 8. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2015 Litt søking på Google ga svaret: Mavericks er ikke lengre tilgjengelig for nedlasting. Siden maskinen kom med Leopard (10.5) må jeg reinstallere via discen. Og den fikk jeg ikke med.. Noen tips ang. det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Jeg har kjøpt en brukt iMac 24" (early 2008) og vil reinstallere OS X. Jeg har bootet med Cmd+R, koblet på et trådløst nett, valgt å reinstallere, valgt disken det skal installeres på og logget inn med min AppleID. Så får jeg feilmelding: "Objektet er ikke tilgjengelig for øyeblikket. Prøv igjen senere." Feilmeldingen du får her, får du fordi du ikke har lastet ned Maverics tidligere. Du må ha kjøpt og installert Maverics via kontoen du prøver å bruke, ellers funker det ikke. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Han over her har rett, du må ha lastet Mavericks tidligere for at det skal fungere. Hvis du kjenner noen andre med tilgang til OSX, enten Mavericks eller Yosemite, så kan du lage en USB-stick for å bruke under innstallasjonen. Siden Apple slipper gratis oppdateringer nå, så er det ikke snakk om noe ulovligheter her. Bare en veldig lettvint måte å komme seg forbi problemet. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 8. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2015 Jeg fikk oppdatert til 10.10 men skulle gjerne gjort en clean install. Kan jeg opprette en USB-stick selv? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Ja, bare last ned Mavericks/Yosemite og følg denne guiden: http://osxdaily.com/2014/10/16/make-os-x-yosemite-boot-install-drive/ Det er egentlig veldig, veldig enkelt. Du slipper også å laste ned OSet hver gang du vil formatere. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 9. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2015 Jeg fulgte guiden over og fikk opprettet USB-sticken. Men når jeg skal installere fra den så går alt greit helt til det står at det kun er ett sekund igjen av installasjonen. Der stopper den og går ikke videre. Jeg ventet 30 min. uten at noe skjedde. Jeg stoppet den og forsøkte igjen men den stoppet på samme sted. Tips? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 Det hender OS-et har fått en feil under nedlastingen. Last ned på nytt og prøv igjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 Test USB-sticken på en annen MAC for å se om image er OK. Jeg har opplevd problemer med bruk av USB 3-stick ved reinstall av OSX på en MacBook med kun støtte for inntil USB 2. Kopierte alt over til en USB 2-stick, og da funket det fint. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Jeg fulgte guiden over og fikk opprettet USB-sticken. Men når jeg skal installere fra den så går alt greit helt til det står at det kun er ett sekund igjen av installasjonen. Der stopper den og går ikke videre. Jeg ventet 30 min. uten at noe skjedde. Jeg stoppet den og forsøkte igjen men den stoppet på samme sted. Tips? Ganske vanlig på Mavericks-installasjon fra USB. Vent litt lenger enn 30 min, på enkelte maskiner har jeg vært borti at det kan ta nesten 2 timer når det står "1 sekund gjenstår". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå