Gå til innhold

FINAL FANTASY XI


Anbefalte innlegg

Er dette et spill av de som har prøvd det vil anbefale?

 

Tenker mer på spillighet av bugs og lignende?

 

Folk har nok ikke psilt det så mye ennå, men noen ting ser jo man med engang.

Spillet virker så langt fritt for bugs, men jeg har bare sett 5-6 områder av en hel verden.

 

Jeg kan absolutt anbefale spillet for noen som vil prøve seg på et MMORPG. Det er relativt enkelt å komme i gang, og siden spillet er nytt er det fortsatt veldig mye å utforske for alle og enhver.

 

regner med at vi snakker om pc versjonen her.

 

Når kommer denne til ps2?

 

Det er den Amerikanske utgangen av PC-versjonen ja. Spillet har ikke fått noe dato verken for Europeisk lansering eller lansering av PS2-versjon her eller i Amerika.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres herlig ut! Jeg har bestilt PS2 og FF X, er så lenge siden jeg spilte FF 7 på PS one.. men dette spillet tror jeg at jeg vil spille på PC. Min egen PC er føyka og det vil ta noen måneder før jeg får råd til å bygge den opp igjen, men da vil jeg absolutt prøve FF XI - garantert.

Du får bare spare så godt du kan, for dette spillet er verdt hver eneste krone :)

Lenke til kommentar
Venter på å se et fyldig review.. :nice:

Fyldig review kommer så snart jeg får gjort ferdig Anarchy Online: Shadowlands. Dog bare av den Amerikanske utgaven. Regner med at det blir ny review av den Europeiske over nyttår eller noe. Skjermbilde-fester og andre godbiter kan også dukke opp når som helst. Dere får bare vente og se ;)

Lenke til kommentar
Venter på å se et fyldig review..  :nice:

Fyldig review kommer så snart jeg får gjort ferdig Anarchy Online: Shadowlands. Dog bare av den Amerikanske utgaven. Regner med at det blir ny review av den Europeiske over nyttår eller noe. Skjermbilde-fester og andre godbiter kan også dukke opp når som helst. Dere får bare vente og se ;)

Hva er forskjellen mellom amerikansk og europeisk utgave? Er det fransk/tysk/italiensk oversettelse og ny innpakning, liksom?

Lenke til kommentar
Venter på å se et fyldig review..   :nice:

Fyldig review kommer så snart jeg får gjort ferdig Anarchy Online: Shadowlands. Dog bare av den Amerikanske utgaven. Regner med at det blir ny review av den Europeiske over nyttår eller noe. Skjermbilde-fester og andre godbiter kan også dukke opp når som helst. Dere får bare vente og se ;)

Hva er forskjellen mellom amerikansk og europeisk utgave? Er det fransk/tysk/italiensk oversettelse og ny innpakning, liksom?

Europeisk utgave eksisterer ikke. Forskjellene mellom Japansk og Amerikansk er kun emballasjen og teksten i spillet.

Lenke til kommentar

Altså, jeg vet jo at den ikke er ute enda, det er jo en grunn til at jeg har preordered FFXI am. utgave (http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=167150). Beklageligvis så var DVDboxoffice.com litt treige, så det dumper vel ikke nedi postkassa før i morgen eller en annen gang iløpet av utgave.

 

Men det jeg lurte på hva forskjellen ville være. Den er obvious fra amerikansk til japansk, men jeg spurte om amerikansk til europeisk. Hva er den store forskjellen på amerikanske og europeiske utgaver av PC-spill? Er det språkene til en håndfull land det står på?

Lenke til kommentar
Altså, jeg vet jo at den ikke er ute enda, det er jo en grunn til at jeg har preordered FFXI am. utgave (http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=167150). Beklageligvis så var DVDboxoffice.com litt treige, så det dumper vel ikke nedi postkassa før i morgen eller en annen gang iløpet av utgave.

 

Men det jeg lurte på hva forskjellen ville være. Den er obvious fra amerikansk til japansk, men jeg spurte om amerikansk til europeisk. Hva er den store forskjellen på amerikanske og europeiske utgaver av PC-spill? Er det språkene til en håndfull land det står på?

Antakeligvis ingen forskjeller.

Lenke til kommentar

Forskjellen er muligens hvilke språk som er støttet i translate-funksjonen, samt hvilke servere du kan havne på. Spillet velger automatisk ut server for deg, og for tiden er det bare Japanske servere. Dette er dog ikke noe problem i det hele tatt. Jeg har aldri, og da mener jeg aldri, opplevd at spillet lagger enda. Og jeg har spilt litt over 12 timer nå (ooooh, mye, nei, men tross alt.. AO lagger umenneskelig fra første sekund i sammenligning).

 

Det vil senere bli satt opp Amerikanske og Europeiske servere (regner jeg med), og disse vil sikkert ha enda bedre ping enn de opprinnelige. En annen fordel(?) er da at du også slipper folk som snakker Japansk. Dette er noe jeg faktisk liker :)

 

PS: Forskjell mellom Japansk og Amerikansk er blant annet tilleggspakken Rise of the Zilart, som følger med den Amerikanske utgaven, men må kjøpes i tillegg for den Japanske!

Lenke til kommentar
Det høres utrolig koselig ut. Tenk å fly luftskip. Kjipt å tenke på at jeg som student ikke har tid. Skole hele dagen, men kanskje fra 12. desember. da har jeg en måned juleferie. :D Ikke glem å test maskinen din med denne benchmarken før dere kjøper spillet. :!:

Den benchmarken skal man vel egentlig ta med en klype salt. Har lest om folk som kjørte den og fikk noen rimelig tynne scores, men spillet kjører fint for det. Har vel gått litt om dette i artikler osv.

 

Men den kan vel kanskje gi en indikasjon.. for noen? Har kjørt den og fikk en ganske grei score, men venter på nytt 9600 XT skjermkort som ingen vet når kommer, så kanskje det kan blir enda bedre. Jaja.

Lenke til kommentar
Det vil senere bli satt opp Amerikanske og Europeiske servere (regner jeg med), og disse vil sikkert ha enda bedre ping enn de opprinnelige. En annen fordel(?) er da at du også slipper folk som snakker Japansk. Dette er noe jeg faktisk liker :)

Det er en smule rart at ikke det er blitt satt opp Amerikanske servere allerede, men det er kanskje noe som ikke kommer før PS2 versjonen.. Det kan jo bli interessant; må få newbies som kommer på de serverene til å kjøpe seg world pass og komme seg over dit, evt. ditche characteren ved selv å kjøpe et og gjøre det. :roll:

Lenke til kommentar
Den benchmarken skal man vel egentlig ta med en klype salt. Har lest om folk som kjørte den og fikk noen rimelig tynne scores, men spillet kjører fint for det. Har vel gått litt om dette i artikler osv.

 

Men den kan vel kanskje gi en indikasjon.. for noen? Har kjørt den og fikk en ganske grei score, men venter på nytt 9600 XT skjermkort som ingen vet når kommer, så kanskje det kan blir enda bedre. Jaja.

Jeg fikk selv like over 3000 poeng på benchmarken med mitt GF3-kort med 128 MB DDR og en Intel P4 på 3.5 GHz. Spillet går flott som bare det i 1024x768 og med alle andre innstillinger på maks. Har ikke prøvd høyere oppløsning da jeg ikke føler behovet for det enda.

Lenke til kommentar
Kom i posten til meg idag,og detta skal bli spennene her jeg sitter oppe i skauen med 56k modem *grin* hehe ihvertfall patchen :D:D

 

Timeren sto faktisk på 8 timer,den skulle laste ned 1300 filer,hvor lang tid har dere med adsl brukt??

Jeg brukte vel litt over to timer på installering og patching (0.5mbps). Det er også kommet et par små fikser etter at jeg installerte spillet, men det er bare snakk om noen veldig få filer.

 

Totalt var det vel 7000 filer som skulle oppdateres.

Lenke til kommentar
jeg har installert spillet i dag men jeg får bare opp en melding om at det foregår oppdatering av spillet så serveren er nede,den meldingen har vert der i hele dag.

er det samme hos dere andre?

Det er stadig vedlikehold og patching, som i alle andre MMORPG-spill. Spesielt her, siden det tross alt "nettopp" er sluppet. Du må også tenke på at alt som blir informert om ligger 9 timer før, slik at en nedetid på morgenen gjerne kommer på kvelden hos oss. Les informasjonen som blir gitt inn i spillet om patcher og vedlikehold som er planlagt, og også hvor lenge serverne skal være nede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...