xClaymanx Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 (endret) ** Tittel er feil, det gjelder iis 8 ** Hei Sitter med et lite problem. Jeg har en IIS med etter som jeg kan forstå har korrekte bindings og bruker port 8080. Jeg når siden på serveren via browse, men fra en annen maskin på domenet får jeg bare beskjed om at siden ikke er tilgjengelig (err_name_not_resolved) DNS er satt opp med URL og linket til FQDN med en reverse lookup. Uansett om jeg bruker IP eller navn til IIS siden kommer den ikke opp, jeg får pinget og kjørt nslookup mot den. Jeg kommer som sagt opp til rett sted, det ser jeg fra url baren, men siden vil bare ikke vise. Legger jeg til dns i hosts filen kommer jeg rett inn, men dette er ikke et alternativ. Hva er det jeg gjør galt? AV og FW er av. På forhånd takk. Endret 8. mai 2015 av xClaymanx Lenke til kommentar
process Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 (endret) Er dette et internt domene? Benytter klienten korrekt DNS server? Edit: hmm, nslookup fungerer sier du? Kaller du nslookup med eksplisitt definert DNS server? Endret 8. mai 2015 av process Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 8. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2015 Dette skal først og fremst virke internt ja. Alle maskinene benytter seg av samme DNS server DHCP/DNS Server og IIS Server er to forskjellige virtuelle servere på samme host. Da vi en gang selv hostet sharepoint fungerte dette uten slik problematikk. nslookup kjører jeg til nettsiden jeg skal nå, og dette går helt fint. Alt kjører forøvrig Server 2012 Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 err_name_not_resolved indikerer problemer med DNS, ikke IIS. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 9. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2015 Det er jeg da fult klar over. Men dette forklarer fortsatt ikke hvorfor jeg når default websiten til IIS og ikke den jeg har lagt til. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Default websiten har * binding, så fremt du ikke har endret på det. Browser du mot noe som helst annet enn bindingen du har lagt inn på den nye siten din, så vil du treffe default siten. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 11. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2015 (endret) Any siten har jeg endret port til 180, siten jeg skal nå går under port 80. HTTP forward vil heller ikke fungere. Begynner å bli litt lost her. Fulgte i dag denne veiledningen til ingen nytte. Endret 11. mai 2015 av xClaymanx Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 12. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2015 Fikk ordnet opp i rotet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå