mthor Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 (endret) Jeg skal ta eksamen i matematikk 1p og 2p nå i slutten av mai, og lurer litt på det med føring. Hvor utslagsgivende er det på karakter? Jeg har lest på egenhånd, så har ikke hatt noe veileder som har sagt sånn og sånn skal det føres. Er det ganske intuitivt og innlysende? Altså oversiktlig presentasjon, to streker under svaret, riktig benevnelser, starte tekst oppgaver med tekst og avslutte med tekst, vise utregninger osv. Eller er det andre viktige ting jeg må vite? Endret 8. mai 2015 av mthor Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Det ser ut som du har fått med deg det du trenger. Tekstoppgaver skal ha tekstsvar, som du sier. Ellers kan du bare vise utregning og sette to svar dersom oppgaven er "Regn ut: ". Ellers bør du lese oppgavene nøye. Pass også på å lese forsiden med instrukser. Der står det nok en del du bør/må vite om sånne ting du lurer på. Lenke til kommentar
mthor Skrevet 8. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2015 Hjertlig takk for svar! Så du mener at hvis feks en oppgave leser "en boks har bredde, lengde og høyde x. Regn ut volum", så skal jeg bare vise utregning med to streker under svaret, ikke nødvendigvis skrive "boksens volum er:" etterfulgt av utregning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå