zeb Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 Hjelp, Jeg skal installere WinME på en ny maskin og får opp denne feilmeldingen: ------ Kan ikke opprette filer på oppstartstasjonen for winme. Hvis du bruker HPFS eller WINNT -filsystem, må du opprette en msdos -oppstartpartisjon. LANtastic -server og SuperStor -komprimering må deaktiveres før installasjonen. ------- Abit Kg7 -266 AMD 1400 IBM gxp75 ------- Håper noen kan hjelpe meg.Hva skal jeg gjøre? [ Denne Melding var redigert av: zeb på 2001-10-21 10:32 ] Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 Quote: On 2001-10-21 09:58, zeb skrev:Hjelp, Jeg skal installere WinME på en ny maskin og får opp denne feilmeldingen:------Kan ikke opprette filer på oppstartstasjonen for winme.Hvis du bruker HPFS eller WINNT -filsystem, må du opprette en msdos -oppstartpartisjon.LANtastic -server og SuperStor -komprimering må deaktiveres før installasjonen.-------Abit Kg7 -266AMD 1400IBM gxp75-------Håper noen kan hjelpe meg.Hva skal jeg gjøre?[ Denne Melding var redigert av: zeb på 2001-10-21 10:32 ] Har du akkurat kjørt win2k før på den harddisken du prøver og installere på? Hvis den er helt ny kan du prøve og lage en ny partisjon. [ Denne Melding var redigert av: CrZy_T på 2001-10-21 11:22 ] Lenke til kommentar
zeb Skrevet 21. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2001 Har ikke kjørt win 2k, har formatert på nytt. Andre forslag? Lenke til kommentar
betus Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 Vet ikke hva du har prøvd eller ikke prøvd, men er det en helt ny harddisk, må du vel først opprette en aktiv partisjon, enten ved hjelp av FDISK eller medfølgende software, før du formaterer og installerer. Lenke til kommentar
zeb Skrevet 21. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2001 Hmm, merkelig, jeg måtte bruke en win95 oppstartsdisk for å lage en dos partisjon i fat16. Regner med at jeg får endret dette til fat32 med partisjon magic. Anyway takk for hjelpen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå