AnonymDiskusjon Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Hei Jeg lurer på om de som har schizofreni kan kjøre bil eller motorsykkel. Dersom man har en mild form for schizofreni, vil man fremdeles være i stand til å ta lappen (bil eller/og mc)? Anonymous poster hash: ecff5...10e Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 http://www.psykol.no/Fag-og-profesjon/For-fagutoevere/Fag/Foererkortveileder Lenke til kommentar
technicality Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Hei, usikker på om du spør på generelt eller spesifikt, men egnethet til førerkort er noe som gjøres på saksbasis. Så det kan behandler svare bedre på enn noen av oss her inne Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 (endret) Hei Jeg lurer på om de som har schizofreni kan kjøre bil eller motorsykkel. Dersom man har en mild form for schizofreni, vil man fremdeles være i stand til å ta lappen (bil eller/og mc)? Anonymous poster hash: ecff5...10e jeg kan mye om dette. Du må ha vært stabil etter innlegging i ca maks ett år og da får du tilbake lappen. Tror egentlig det var snakk om mindre enn ett år, mer som 6 måneder. Det handler ikke om du har schizofreni eller ikke, men om du er stabil eller ikke. Er du stabil så får du ha lappen i fred og det gjør heller ingenting at du går på nevroleptika. Endret 8. mai 2015 av Janbanan123 Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 (endret) Hei Jeg lurer på om de som har schizofreni kan kjøre bil eller motorsykkel. Dersom man har en mild form for schizofreni, vil man fremdeles være i stand til å ta lappen (bil eller/og mc)? Anonymous poster hash: ecff5...10e jeg kan mye om dette. Du må ha vært stabil etter innlegging i ca maks ett år og da får du tilbake lappen. Tror egentlig det var snakk om mindre enn ett år, mer som 6 måneder. Det handler ikke om du har schizofreni eller ikke, men om du er stabil eller ikke. Er du stabil så får du ha lappen i fred og det gjør heller ingenting at du går på nevroleptika. Endret 8. mai 2015 av Janbanan123 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2015 Takk for svarene folkens Hva mener du med "stabil" Janbanan123? Anonymous poster hash: ecff5...10e Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Takk for svarene folkens Hva mener du med "stabil" Janbanan123? Anonymous poster hash: ecff5...10e stabil så mener jeg at du ikke er i en akutt fase. dvs blomstrende psykotisk. Det er greit å ha litt restsymptomer, men hvis du er ustabil og har mye hallusinasjoner så vil de ta lappen fra deg til du er i god nok form til å kjøre bil igjen. I praksis vil dette si at hvis du oppfører deg rasjonelt osv så er det ingen som kan ta fra deg lappen. Jeg har schizofreni selv og har hatt lappen i mange mange år nå. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2015 Takk for svarene folkens Hva mener du med "stabil" Janbanan123? Anonymous poster hash: ecff5...10e stabil så mener jeg at du ikke er i en akutt fase. dvs blomstrende psykotisk. Det er greit å ha litt restsymptomer, men hvis du er ustabil og har mye hallusinasjoner så vil de ta lappen fra deg til du er i god nok form til å kjøre bil igjen. I praksis vil dette si at hvis du oppfører deg rasjonelt osv så er det ingen som kan ta fra deg lappen. Jeg har schizofreni selv og har hatt lappen i mange mange år nå. Takk for igjen Janbanan Fint å høre at det er flere her på diskusjon som har samme sykdom. Anonymous poster hash: ecff5...10e Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 Må søke om forlengelse hvert femte år uansett. Viktig å huske på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå