Gå til innhold

Olav Tryggvasons gate

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ta deg en tur litt opp mot Ekeberg i Oslo så får du med deg hele Oslo sentrum med bryggene, Lillomarka, Nordmarka med Holmenkollbakken og antagelig noe av Vestmarka i ett og samme bilde.

Østmarka vil du da ha bak deg.

Det finnes nemlig ikke en hovedstad i verden med så mye skog og utmark på alle kanter unntatt mot sjøen i syd som nettopp Oslo. Men i fjorden ligger jo øyene og lokker.

Så vet du det.

Her forsto jeg at jeg var i Trondhjæm grunnet tittelen. Ikke særlig kjent der - bare et par svippturer innom for lenge siden.

Greit bybilde med god dybde mot det som for meg godt kan være en høstlig skog. men det er kanskje vår like før det grønne spretter.

Roar

Lenke til kommentar

Stod du uti bussfeltet og tok dette bildet? Med fare for eget liv? Ok dokumentasjon på norsk byhverdag.

Gata svinger litt, men om det høres bedre ut, kan vi godt si at jeg lekte hasard med mitt eget liv for et foto ... :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ta deg en tur litt opp mot Ekeberg i Oslo så får du med deg hele Oslo sentrum med bryggene, Lillomarka, Nordmarka med Holmenkollbakken og antagelig noe av Vestmarka i ett og samme bilde.

Østmarka vil du da ha bak deg.

Det finnes nemlig ikke en hovedstad i verden med så mye skog og utmark på alle kanter unntatt mot sjøen i syd som nettopp Oslo. Men i fjorden ligger jo øyene og lokker.

Så vet du det.

Her forsto jeg at jeg var i Trondhjæm grunnet tittelen. Ikke særlig kjent der - bare et par svippturer innom for lenge siden.

Greit bybilde med god dybde mot det som for meg godt kan være en høstlig skog. men det er kanskje vår like før det grønne spretter.

Roar

Det var tatt her om dagen, så det er tidlig vår du ser ja. Det er alltids mulig å ta bilder i Trondheim uten at det dukker opp skog og fjell på bildene. Jeg er bare måtelig godt kjent i Oslo, selv om jeg bodde der et halvt år for mange år siden, men på den tiden tok jeg ikke noe særlig med bilder, dessverre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...