Splash! Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 (endret) Da jeg skulle ut å kjøre i kveld så ville ikke min volvo s70 (1999 modell) (automat) starte! Eller, den startet i grunn helt fint, men så ''dødde'' den etter 2-3 sekunder. Jeg prøvde sikkert minst 40 ganger, men det samme skjedde hver gang! Den startet helt fint i 2-3 sekunder, før den slo seg av. Om jeg ventet en stund,(ca 15min) så varte den opp til 5-6 sekunder før den sloknet. Det har skjedd noe lignende 2 ganger før. Først for ca 1 uke siden, men da startet den på 5 forsøk. Det skjedde også tidliger på dagen i dag, men da gikk det på 3.forsøk. Er rimelig frustrert, for økonomien er trang, skal på ferie med dama om en uke så har ikke råd til noe dyr reperasjon. Og i tillegg trenger jeg bilen siden jeg bor ca 30 min unna familie,venner og kjæreste Så er det noen bil-frelste her inne som vet hva problemet kan være?? I så fall, er det lett å fikse? Dyrt? Kan jeg gjøre det selv? Endret 8. mai 2015 av Splash! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Kan muligens høres ut som startsperra. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Som sedsberg sier, typisk symptom på problemer med startsperre. Lenke til kommentar
Splash! Skrevet 8. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2015 (endret) Hva skal jeg gjøre med det da? Er det noe jeg kan fikse selv, eller må den på verksted? Takk for svar ! :-) Endret 8. mai 2015 av Splash! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Merkeverksted. En stor jobb er det heldigvis ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Dersom det er startsperren, vil en lampe lyse eller blinke for å vise at den er aktivert. Ville heller tippe på bensinpumpe eller rele/stryring til denne. Virker som om den får drivstoff når du vrir nøkkel til Start, men at tilførsel stopper når du slipper nøkkelen tilbake til Run. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Vil ikke bilen bli tungstartet hvis tilførselen kappes slik? Lenke til kommentar
Splash! Skrevet 8. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2015 (endret) Hmmm.. var det noen andre jeg snakket med også mente. Men i så fall, kan jeg fikse dette selv? Eller må den på verksted? Kjenner en som har greie på bil som kan hjelpe meg om det er mulig å gjøre det selv Endret 8. mai 2015 av Splash! Lenke til kommentar
Konkurransekjøreren Steen Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Har du prøvd alle nøklene du har til bilen? Lenke til kommentar
Splash! Skrevet 9. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2015 Har bare en nøkkel. Tror den andre skal ligge her et sted, men har ikke sett den siden jeg flyttet i fjor sommer. Er det noen forskjell på hvilken nøkkel du bruker da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Startsperren på en bil består av en kodebrikke i hver nøkkel, og en transponder (leser) ved nøkkehullet som leser denne. Ingen kodebrikker er like, og alle nøkler = kodebrikker som skal få lov til å starte bilen må være lagt inn i bilens elektronikk. Dersom kodebrikken slutter å fungere, eller info om den forsvinner fra bilens elektronikk, vil bilens startsperre aktiveres, og da vil bilen starte som normalt, men stoppe etter et par sekunder. Det kan derfor være greit å prøve en annen gyldig nøkkel. Uansett, når startsperren er aktiv, vil det lyse/blinke en lampe i instrumentpanelet for å indikere hvorfor bilen ikke kan opereres som normalt. Dersom du ikke har dette hos deg, ligger trolig feilen et annet sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå