Elefantmesteren Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Kystvakta skyter vel ikkje på noen helt uten videre, hva er historien bak dette? (levde ikkje i 1994, og heller ikkje hørt noe om det, så kan være greit å få litt info). Jeg hørte noe om at de hadde skadet en norsk fiskebåt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Kystvakta skyter vel ikkje på noen helt uten videre, hva er historien bak dette? (levde ikkje i 1994, og heller ikkje hørt noe om det, så kan være greit å få litt info). Jeg hørte noe om at de hadde skadet en norsk fiskebåt. Jo det har de, de har også lurt kystvakten ved å bruke det Norske flagget. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Han ble i 1992 dømt til 120 dager fengsel i Lofoten herredsrett for medvirkning til å forsøke å senke en hvalskute. Nederland nektet å utlevere ham. http://www.dagbladet.no/nyheter/1997/12/14/46028.html Han har forøvrig blitt deportert fra Island, og er persona non grata der. Morsomt. Når du klarer å bli deportert fra ISLAND.. 4 Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Watson er gutten sin det. Jeg ønsker ham velkommen til Norge snarest og ser frem til å se ham og skuta på NRK. Gjerne daglig. At en håndfull lavpanner ikke ser at hvalfangsten koster landet mye mer enn et forbud ville gjøre gir om ikke annet håp om at nyhetshverdagen kan bli mer variert. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 (endret) Watson er gutten sin det. Jeg ønsker ham velkommen til Norge snarest og ser frem til å se ham og skuta på NRK. Gjerne daglig. At en håndfull lavpanner ikke ser at hvalfangsten koster landet mye mer enn et forbud ville gjøre gir om ikke annet håp om at nyhetshverdagen kan bli mer variert. Så du ønsker en som setter livet til andre i fare på grunn av hvalfangst? Hvalen de fanger er ikke en gang utryddningstruet. Fiskerne holder loven, watson bryter lovene og bryter seg inn i skip, samt kjører rett inn i skip. Du er en ekkel person, skam deg. Endret 8. mai 2015 av Slettet-7WVSGN Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Watson er gutten sin det. Jeg ønsker ham velkommen til Norge snarest og ser frem til å se ham og skuta på NRK. Gjerne daglig. At en håndfull lavpanner ikke ser at hvalfangsten koster landet mye mer enn et forbud ville gjøre gir om ikke annet håp om at nyhetshverdagen kan bli mer variert. Jeg tror ikke den negative PR'en koster Norge så veldig mye. Det er også et spørsmål om vi som nasjon skal beskytte en legitim næring eller la bøller og uvitenhet styre. 4 Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Å bli kalt ekkel av en innsnødd person tar jeg da bare som et kompliment. Takker og bukker. Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Hvalen er et ganske unikt pattedyr. 1000 individer høres mye ut også videre. Jeg er ingen aktivist, men jeg har sanns for bevaring av natur. Behøver man å ta ut så mange som 1000 stykker? Man kunne sikkert fint klart seg uten å drepe hval. Vi sulter jo ikke akkurat i hjel her på berget. At fiskere ikke kan gjøre hva de vil er jo heller ikke noe nytt. De er ikke utrydningstruet eller lignende så jeg ønsker i det miste hvalkjøtt i ny og ne til middag. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Å bli kalt ekkel av en innsnødd person tar jeg da bare som et kompliment. Takker og bukker. En innsnødd person? Fordi jeg ikke er total ignorant person som ikke er helt lukket i synet om hvalfangst? Denne valen som Norge fisker er det ikke noe internasjonal forbud mot. Fiskerne holder seg på en viss kvote, fisker de over den blir det bot. Watson er ikke noe annet enn en sabotør og en terrorist. Fengselstraff på 20 år hadde gjort seg. Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Jeg tror ikke den negative PR'en koster Norge så veldig mye. Det er også et spørsmål om vi som nasjon skal beskytte en legitim næring eller la bøller og uvitenhet styre. Det er forsåvidt et relevant spørsmål. Imidlertid er det på ingen måte noen enighet om hvem som er den uvitende bøllen og hvem som innehar legitimitet. Du har valgt din side og jeg har valgt min. Hvilken side som vinner frem til slutt er det derimot ingen som helst tvil om, kun tidspunktet står ennå åpent. Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 En innsnødd person? Fordi jeg ikke er total ignorant person som ikke er helt lukket i synet om hvalfangst? Denne valen som Norge fisker er det ikke noe internasjonal forbud mot. Fiskerne holder seg på en viss kvote, fisker de over den blir det bot. Watson er ikke noe annet enn en sabotør og en terrorist. Fengselstraff på 20 år hadde gjort seg. Innesnødd fordi du konstruerer en stråmann i stedet for å argumentere som et intellektuelt oppegående individ. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 En innsnødd person? Fordi jeg ikke er total ignorant person som ikke er helt lukket i synet om hvalfangst? Denne valen som Norge fisker er det ikke noe internasjonal forbud mot. Fiskerne holder seg på en viss kvote, fisker de over den blir det bot. Watson er ikke noe annet enn en sabotør og en terrorist. Fengselstraff på 20 år hadde gjort seg. Innesnødd fordi du konstruerer en stråmann i stedet for å argumentere som et intellektuelt oppegående individ. Er du en intellektuelt oppegående individ? Hah. Uansett, det er ikke noe internasjonalt forbud mot å fiske den hvaltypen som Norge fisker, dermed er watson gjengen bøller som ikke følger internasjonal lov. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Han ble i 1992 dømt til 120 dager fengsel i Lofoten herredsrett for medvirkning til å forsøke å senke en hvalskute. Nederland nektet å utlevere ham. http://www.dagbladet.no/nyheter/1997/12/14/46028.html Han har forøvrig blitt deportert fra Island, og er persona non grata der. Morsomt. Når du klarer å bli deportert fra ISLAND.. Hva er logikken her? "Ingen greier da vel å irritere en islending"? Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Er du en intellektuelt oppegående individ? Hah. I tilstrekkelig grad til å bruke korrekt grammatikk og å ikke argumentere som en fjortis. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Er du en intellektuelt oppegående individ? Hah. I tilstrekkelig grad til å bruke korrekt grammatikk og å ikke argumentere som en fjortis. Jeg ser du liker godt å kritisere mine grammatiske ferdigheter, du må selv være litt forsiktig da dette kan slås tilbake på deg. Uansett, hvis du nå enda har et ønske så kan vi diskutere emnet og ikke våre skrive feil. Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Kystvakta skyter vel ikkje på noen helt uten videre, hva er historien bak dette? (levde ikkje i 1994, og heller ikkje hørt noe om det, så kan være greit å få litt info). Jeg hørte noe om at de hadde skadet en norsk fiskebåt. Skjønner, hva midler bruker disse folka egentlig? Regner med de er ekstremt voldelig, men kor går grensa deres? Har de gått så langt å sunke skip og drept folk? Kystvakta skyter vel ikkje på noen helt uten videre, hva er historien bak dette? (levde ikkje i 1994, og heller ikkje hørt noe om det, så kan være greit å få litt info). Jeg hørte noe om at de hadde skadet en norsk fiskebåt. Jo det har de, de har også lurt kystvakten ved å bruke det Norske flagget. Fant ikkje ein sak om det, noen som har ein link? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 (endret) Kystvakta skyter vel ikkje på noen helt uten videre, hva er historien bak dette? (levde ikkje i 1994, og heller ikkje hørt noe om det, så kan være greit å få litt info). Jeg hørte noe om at de hadde skadet en norsk fiskebåt. Skjønner, hva midler bruker disse folka egentlig? Regner med de er ekstremt voldelig, men kor går grensa deres? Har de gått så langt å sunke skip og drept folk? Kystvakta skyter vel ikkje på noen helt uten videre, hva er historien bak dette? (levde ikkje i 1994, og heller ikkje hørt noe om det, så kan være greit å få litt info). Jeg hørte noe om at de hadde skadet en norsk fiskebåt. Jo det har de, de har også lurt kystvakten ved å bruke det Norske flagget. Fant ikkje ein sak om det, noen som har ein link? http://www.vg.no/nyheter/utenriks/hvalfangst/sea-shepherd-lurer-hvalfangere-med-norsk-flagg/a/586408/ Det er i alle fall linken til da de lurte hvalfangere med norsk flagg, den andre har jeg enda ikke funnet. Var litt omvendt da dette var norsk flagg i japan. Endret 8. mai 2015 av Slettet-7WVSGN Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 (endret) Kystvakta skyter vel ikkje på noen helt uten videre, hva er historien bak dette? (levde ikkje i 1994, og heller ikkje hørt noe om det, så kan være greit å få litt info). Jeg hørte noe om at de hadde skadet en norsk fiskebåt. Jo det har de, de har også lurt kystvakten ved å bruke det Norske flagget. Mener å ha sett de seile med norsk flagg ved flere anledninger i whale wars serien.. E: Hva han over her linka til ja.. Endret 8. mai 2015 av Hotel Papa Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Jeg ser du liker godt å kritisere mine grammatiske ferdigheter Liker og liker Fru Blom; jeg tar nå bare den jobben jeg får servert. du må selv være litt forsiktig da dette kan slås tilbake på deg Bare hvis jeg begår grammatiske feil vel, eller hvis også jeg begynner å konstruere stråmenn å argumentere mot. Uansett, hvis du nå enda har et ønske så kan vi diskutere emnet og ikke våre skrive feil. Generøst tilbud, men jeg tenker jeg står over. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Jeg ser du liker godt å kritisere mine grammatiske ferdigheter Liker og liker Fru Blom; jeg tar nå bare den jobben jeg får servert. du må selv være litt forsiktig da dette kan slås tilbake på deg Bare hvis jeg begår grammatiske feil vel, eller hvis også jeg begynner å konstruere stråmenn å argumentere mot. Uansett, hvis du nå enda har et ønske så kan vi diskutere emnet og ikke våre skrive feil. Generøst tilbud, men jeg tenker jeg står over. Istedet for å avslutte den tåpelige argumentasjonen vi hadde her i sted om hverandres feilskrivinger så startet du den igjen ved å besvare? Nok er nok, jeg starter herved å svare kun når innlegget har relevans til emnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå