Bjonness406 Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Hei! Noen som vet hva forskjellen på T568B og T568A er? Skal legge opp noen nye Internett kabler hjemme, og lurer på hva jeg burde bruke Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Den vanligste standarden er B... Bruk den Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 T568B er vanligst, er ingen praktisk forskjell bortsett fra at det grønne og oransje paret med ledninger har skiftet plass i kontaktene. Begge deler fungerer på samme måte hvis de kobles etter samme fargekode i begge ender. Alikevel regnes T568B som "den riktige" måten å koble plugger og kontakter på, med mindre man har andre spesielle behov. 1 Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 7. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2015 Takk Tror ikke jeg har det, men hvis jeg har T568A fra patchepanel til veggkontakt, kan jeg bruke T568B fra patchepanel til swich og fra veggen til pc? Eller vil det få problemer? Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Dette vil virke helt fint, uten problemer, da alle kabelsegmenter er koblet likt i begge ender. Du ville sannsynligvis fått problemer hvis du hadde koblet forskjellig fargekode i hver sin ende av samme kabel. 1 Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 7. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2015 Da blir det T568B Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå