mfb Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Hei. Formatert pcen nå, installert windows 8.1 Jeg hadde 8.1 før jeg formaterte og hadde da cd/dvdrom når jeg åpnet min datamaskin. Etter formateringen dukker den ikke opp, og den er koblet til som den skal. Jeg har ikke installert noen drivere i det hele tatt siden formateringen, da jeg hørte at windows 8.1 sørger for å beholde driverne når man formaterer, stemmer dette? Hjelp settes pris på Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 (endret) Dukker den opp hvis du setter inn en plate? Som standard så gjemmer windows tomme enheter. Du kan skru dette av i folder options eller hva det nå enn heter i Norsk windows. (Mappealternativer?) Endret 7. mai 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
mfb Skrevet 7. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2015 Nei, når jeg putter i cder skjer det ingenting :S Lenke til kommentar
srbz Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 (endret) Høyreklikk "This PC" og velg "Manage". Finner du drevet her? edit: Hvis ikke, sjekk for godt mål en gang til, grundig, at drevet er koblet slik det skal. Sjekk at SATA-strøm er koblet til, og sjekk gjerne med en annen strømkabel. Har du modulær PSU, sjekk også at strømkabelen er koblet skikkelig i PSU. Sjekk at SATA-kabel står skikkelig i både drevet og hovedkortet. Prøv evt. en annen SATA-kabel om du har, samt en annen SATA-port på hovedkortet. Optiske drev skal ikke behøve drivere for å fungere. Se også i BIOS om du finner drevet der noen plass. Endret 8. mai 2015 av srbz Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Sjekk også Device Manager / Enhetsbehandling. Noen gule utropstegn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå