Gå til innhold

Oppstartproblemer med Compaq Evo1020N

noho

Anbefalte innlegg

Jeg har en relativt ny (8 mnd)Compaq Evo N1020v laptop maskin. Den har fungert bra og gjort jobben upåklagelig helt inntil for to uker siden. Problemene startet etter at jeg lot den "gå helt tom" for strøm (tappet batteriet helt ned). I slike tilfeller er maskinen satt opp til å gå i dvalemodus. Jeg koblet inn strømforsyneingen og lot den lade noen minutter, men maskina bootet ikke.

Jeg sjekket alle de "triksene" jeg kjenner fra tidligere bærbare (ut inn med batteriet, kun ladestrøm osv) men uten oppløftende resultat. Led-lampe for indiksjon på tilkobling av strøm slukket mindre enn ett sekund etter at trykket på oppstart knappen. Jeg antok at dette kunne dreie seg om en dvale-modus som var gått i vranglås og prøvde rett og slett og nappe ut begge ram-brikkene (med strøm av og batterier ute selvfølgelig ;) ) og da ble det liv i dyret.

Men etter denne hendelsen har jeg flere ganger oppled samme problem, men nå i forbindelse med at maskinen har vært slått av på normalt vis (mao ingen utladning).

Er det noen som har oppled noe tilsvarende? Noen forslag til diagnose ?

"Syk power inn enhet? Skadd kodensator?

Takknemlig for innspill. Håper å slippe å måtte sende den til Compaq hospitalet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...