Labelle Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Hei, Leier en leilighet med egen ruter koblet gjennom kontakt i veggen. Aldri hatt problemer med nettet på tv, mobil og pc før. Kjøpte nylig en HP maskin hvor nettet faller 2-3 ganger daglig ut. Må høyreklikke og ''feilsøk problemer'' på nettverksikonet. Løser seg ofte med denne meldingen. Noe som vet hva det kan være? Brannmur? Lenke til kommentar
War Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Hva betyr kontakt i veggen, er det kabel fra naboens router? Isåfall har du router på router som = krøll. Er det et helt eget abo er alt rett, er det en kabel du fikk av naboen må du disable routing i din boks. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 7. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2015 Det er egen kontakt i veggen hvor jeg har min egen router koblet til. Lenke til kommentar
War Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Dvs du har et internett-abo du betaler for og den er bare din og du har en router som også har modem i seg? (Multimodem fra ISP) Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 7. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2015 (endret) Nettet er inkl i leien. Kjøpte en router for å lage mitt eget trådløse nettverk hvor husverten ikke lenger kan overvåke min internettrafikk. Endret 7. mai 2015 av Labelle Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Hvis den veggkontakten er intern og går til huseiers router, så kan han fremdeles potensielt overvåke trafikken din... Og du bør sette opp routeren din som aksesspunkt... Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 7. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2015 Hvis den veggkontakten er intern og går til huseiers router, så kan han fremdeles potensielt overvåke trafikken din... Og du bør sette opp routeren din som aksesspunkt... Hva er fordelen ved å sette routeren som aksesspunkt? Og hvordan gjør jeg det? Er inne på routeren nå men fant ikke den instillingen. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Fordelen er at du unngår dobbel NAT og et mere stabilt nettverk... Du har jo ikke sag noe om hva slags router du har da... Uansett, så koble PCen din direkte til veggkontakten og sjekk om det er like ustabilt da.. Kan være dårlig kabling.. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 7. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2015 Har en NETGEAR WNR612v3 Merker kun problemene på den ene maskinen. Ikke tven, mobilen eller den andre laptopen. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Driveroppdatering og firmwareoppdatering.... Do it! Lenke til kommentar
War Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Etter du har oppdatert, sjekk om du kan sette den i AP-mode med knapp. Hvis ikke, finn dhcp (ADVANCED > Setup > LAN Setup.) Huk vekk dhcp og lagre. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 8. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2015 Deaktiverte DHCP. Mistet da nettforbindelse på telefonen og tven, men behold nettforbindelse på maskinen. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 (endret) Kan være virusprogrammet som følger med PC om det er installert.. Og DHCP må jo være aktivert, er jo det som deler ut IP adresser til enhetene dine.. --- Edit: Leste litt over her, og det virker for meg at det er tydligvis PCn det er trøbbel med og ikke Routeren.. Så litt merkelig valg av de over å komme med når du har andre enheter som fungerer helt fint.. Endret 8. mai 2015 av Krozmar 1 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Legg ut flere skjermbilder av konfigen i routeren og ipconfigen til maskinen din... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Det kan være kompatibilitetsproblemer mellom din router og den aktuelle PCen. Når drivere i PC er oppgradert (sjekk også bios-versjon og andre oppdateringer), sett router ned til 802.11b, for å se om det blir stabilt da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå