Visum Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 (endret) Hei - igjen! Det er en gruppe russ som har laget kontroversielle låter der de blant annet oppfordrer til voldtekt mener noen. Jeg mener dette ikke er kontroversiell i et vestlig samfunn og ser ikke hvorfor det skal være diskriminerende å si i kveld er det lov å være hore - det er vel ikke å legge skjul på at dette er tilfelle. Hva tenker dere? Edit: Lenke til videoen. Personlig likte jeg denne best: Endret 7. mai 2015 av Sommerstund Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Det er en artist som har laget kontroversielle låt for russ, fordi russen selv har bestilt dem. En side av russen mener at ting har gått for langt, en annen side kniver om å ha mest klikk på låtene sine, og Tix & The Pøssy Project ler hele veien til banken. Fortjener ikke mediadekning i det hele tatt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Jeg tenker at en vesentlig del av ytringsfriheten er retten til å si imot. Du får lov til å si idiotiske ting, og jeg får lov til å si at dine ytringer er idiotiske. 5 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 7. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2015 Det er en artist som har laget kontroversielle låt for russ, fordi russen selv har bestilt dem. En side av russen mener at ting har gått for langt, en annen side kniver om å ha mest klikk på låtene sine, og Tix & The Pøssy Project ler hele veien til banken. Fortjener ikke mediadekning i det hele tatt. Helt enig. Det er gammelnytt for meg. En del av russen bruker russetiden for sex og alkohol, men andre russ ikke gjør det. Lenke til kommentar
Frost. Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Skjønner ikke oppstyret, hva skal de som er i mot det gjøre med det? Gjøre russelåter ulovlige? De fleste forstår vel at det ikke er meningen at det skal bli tatt seriøst på noen som helst måte. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 (endret) Ser ikke problemet med denne saken. Støtende sangtekster er ikke noe nytt, og det finnes helt sikkert eksempler som er verre enn dette. Endret 7. mai 2015 av Quote Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Dette har lite med ytringsfrihet gjøre spør du meg... "Ytringsfrihet" er blitt det nye "demokrati". Det er utrolig at noen vil assosiere seg med de sangene. Men tror normale gutter blir ikke voldtektsmenn av sangene gett. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 7. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2015 (endret) Skjønner ikke oppstyret, hva skal de som er i mot det gjøre med det? Gjøre russelåter ulovlige? De fleste forstår vel at det ikke er meningen at det skal bli tatt seriøst på noen som helst måte. Det er sant. Det er noen jenter som mener at dette oppfordrer russeguttene til voldtekt. Det være støttende for en jente som var utsatt for voldtekt i russetiden, av den hensyn forby en russelåt? Endret 7. mai 2015 av Sommerstund Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Skjønner ikke oppstyret, hva skal de som er i mot det gjøre med det? Gjøre russelåter ulovlige? De fleste forstår vel at det ikke er meningen at det skal bli tatt seriøst på noen som helst måte. Hva tenker du om denne sangen, er den litt overkant? Hysterisk morsom, disser pappakulturen og unødvendig pengebruk; les. HC-medlemskap (betale for ingen verdier), pappa betaler for bordell, osv. "Pappa!, jeg knulla en jente på tryvann; Bra jobba sønn!, Typen liker det ikke; Gi han litt spenn og pul henne en gang til; JEG ELSKER PAPPA" haha fy faen jeg elsker den strofen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 (endret) og Tix & The Pøssy Project ler hele veien til banken. Fatter ikke at noen betaler 60k for noe sånt skvip Endret 7. mai 2015 av Slettet-GlDE6z Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 og Tix & The Pøssy Project ler hele veien til banken. Fatter ikke at noen betaler 60k for noe sånt skvip Se på det som reklame, reklame er knalldyrt, og knallviktig. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 og Tix & The Pøssy Project ler hele veien til banken. Fatter ikke at noen betaler 60k for noe sånt skvip Se på det som reklame, reklame er knalldyrt, og knallviktig. Knall viktig for hvem? Ikke for samfunnet ihvertfall. AtW Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 og Tix & The Pøssy Project ler hele veien til banken. Fatter ikke at noen betaler 60k for noe sånt skvip Se på det som reklame, reklame er knalldyrt, og knallviktig. Knall viktig for hvem? Ikke for samfunnet ihvertfall. AtW Den som ønsker populæritet naturligvis. Lenke til kommentar
Pinng Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Dette får Fattern til å høres bra ut. 3 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Klarer ikkje heilt å la meg provosere av dette. Russen har alltid tatt på seg oppgåva med å lage oppstyr i det etablerte samfunnet. At dei lager dårlige russelåter er ikkje akkurat det verste dei kunne ha gjort. Dei som ser referanser til voldtekt i tekstane har nok lagt mykje meir tankevirksomheit til grunn enn dei som laga teksta. Eg kan ikkje sjå at tekstane handler om noke anna enn at det i russetida er lov å gjere dumme ting som å drikke for mykje, ha uforpliktande sex og ellers ikkje la seg kneble av kva samfunnets normer. 1 Lenke til kommentar
Frost. Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Skjønner ikke oppstyret, hva skal de som er i mot det gjøre med det? Gjøre russelåter ulovlige? De fleste forstår vel at det ikke er meningen at det skal bli tatt seriøst på noen som helst måte. Det er sant. Det er noen jenter som mener at dette oppfordrer russeguttene til voldtekt. Det være støttende for en jente som var utsatt for voldtekt i russetiden, av den hensyn forby en russelåt? Synes det ville vært tåpelig. Da kan man like så godt forby "Rap God" av Eminem for at det kan støte homofile, men det er selvfølgelig ikke noe man diskuterer. Lenke til kommentar
H1Z Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Synes dem som lar seg provosere av dette har misforstått kraftig og har manglende forståelse. Russen tar ikke disse sangene seriøst, for mange er det bare en morsom spøk og ikke representativt for noe som helst. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 (endret) Sangen har jo ingen som helst mening, de som virkelig blir provosert av sangen burde se litt i seg selv. Personlig syns jeg at dette er det dummeste jeg har hørt på lenge, men så er jo dette min mening da Endret 7. mai 2015 av Slettet-7WVSGN Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 og Tix & The Pøssy Project ler hele veien til banken. Fatter ikke at noen betaler 60k for noe sånt skvip Se på det som reklame, reklame er knalldyrt, og knallviktig. Reklame for hvem? En russebil? De får nada ut av det etter sommeren, der bussen deres selges med gigant tap. Det blir garantert noen fete uker for de fremover, men det er drøyt hvor mye penger folk gidd å kaste vekk på russetiden. Lenke til kommentar
mofomofo Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Disse russelåtene reflekterer bare samfunnets holdninger til hva som er greit. Grensene blir pushet generasjon for generasjon, som ungdommen alltid har gjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå