Gå til innhold

Sommarjobb eller deltidsjobb, korleis gå fram?

Anbefalte innlegg

Hei.

Er ute etter jobb, håper på å få jobb i ei elektronikkforretning. Er 17 år, og vil ha jobberfaring. Planlegger å gå ned til lokale Euronics i morgon fredag og levere frå meg ein skriftleg søknad.  Var der på tirsdag og snakka med sjefen, vi delte telefonnummer. Har ikkje sagt at eg kjem i morgon. Er det noe eg bør huske på? Burde eg kjere noko meir enn å levere frå meg søknaden og seie hade? Kanskje slå av ein prat? 

Kan sende søknaden på PM, men vil helst ikkje dele den i tråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig oppmøte er veien å gå, så du ser ut til å gjøre ting rett der. Vis interesse. Du bør kanskje ha flere strenger å spille på? Søk flere jobber, du kan ikke være kresen.

Når det er sagt er du kanskje ute i seneste laget? Jeg vet ikke hvordan det er der du bor, men der jeg kommer fra (mellomstor by med ca 40000 innbyggere) så er omtrent alt av sommerjobber for 17-18-åringer revet bort før påske. Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Personlig oppmøte er veien å gå, så du ser ut til å gjøre ting rett der. Vis interesse. Du bør kanskje ha flere strenger å spille på? Søk flere jobber, du kan ikke være kresen.

Når det er sagt er du kanskje ute i seneste laget? Jeg vet ikke hvordan det er der du bor, men der jeg kommer fra (mellomstor by med ca 40000 innbyggere) så er omtrent alt av sommerjobber for 17-18-åringer revet bort før påske. Lykke til! :)

Har tenkt å søke på Elkjøp og Lefdal også, men vil ta en ting om gangen. Er ikkje lett å halde for mange ballar i lufta samtidig.

Er ca. 10 000 inbyggere i kvar av dei to bygdene eg er i. ca 20 000 totalt.

Er kanskje i det seinaste laget, men håper uansett. :)

Lenke til kommentar

Slå helt klart av en liten prat om forholdene tillater det. Førsteinntrykket du skaper der er svært viktig for videre vurdering av deg som kandidat. Vis at du er interessert og villig til å jobbe.

Vet det med førsteinntrykk, og derfor er eg alltid litt skjelven på sånne ting. Korleis skal eg vise at eg er interessert? Kva skal eg seie?

Lenke til kommentar

Snakke litt om bedriften, eller f.eks hvordan butikken går? Det viser generell interesse. Arbeidsmiljø, hvordan ulike arbeidsoppgave er/funker kan vise at du har en interesse ovenfor bedriften og hva som foregår der.

Om du ønsker kan jeg gjerne ta en titt på søknaden din. Bare til å sende den :)

Lenke til kommentar

Snakke litt om bedriften, eller f.eks hvordan butikken går? Det viser generell interesse. Arbeidsmiljø, hvordan ulike arbeidsoppgave er/funker kan vise at du har en interesse ovenfor bedriften og hva som foregår der.

Om du ønsker kan jeg gjerne ta en titt på søknaden din. Bare til å sende den :)

Leverte søknaden på papir etter skule i dag, Sjefen var litt stressa, fordi det er post i butikk og det var mye som kom og for akkurat då. Blei nesten berre "hei, hade". Får håpe på det beste i alle fall, tenker å ringe i neste veke og spør om han har lest gjennom søknaden. Sender PM.

Lenke til kommentar

Var ned og snakka med sjefen på Euronics i går. Spurte om han hadde sett på søknaden, og han sa at han hadde sett den og det så bra ut. Han sa han hadde lagt den i skuffa, så sa han vi får vi sjå. Det kan jo både vere positivt og negativt. 

Skal levere inn søknad andre stader også, men lurer på å gjere det annaleis. Tenkte å ringe sjefen på lokale Elkjøp og avtale eit møte. Einaste problemet då er at eg ikkje veit korleis eg skal fylle ut tida. Er redd for at det berre blir "Hei, her er søknaden, hade".

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...