Gå til innhold

Merkelige benchmark resultater


Tjohei

Anbefalte innlegg

Jippi! Jeg hadde rett! :woot: :nice:

 

Så det var noe feil i noen drivere. Jeg har tidligere installert noen debug versjoner av DirectX, så det kan være noe grums som lå igjen derfra.

Nei det hadde jeg ikke! :grine:

 

Igår fikk jeg samme problemet igjen. Så jeg måtte recap'e på hva jeg hadde installert, og fant ut at det faktisk var driverne for modemet som lagde trøbbel. Installerte modemet, og jeg fikk trøbbel i 3dmark01 og CoD. Avinstallerte og alt gikk glatt. Prøvde også med Halo benchmarken, og scoren gikk opp til 33 fps i stedet for 24 fps.

 

Hvordan kan det være mulig? Kan virkelig driverne for modemet fukke opp i 3d? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det her blir bare værre og værre. Etter at jeg installerte modemet, fikk jeg etterhvert en beskeden om noe RPC stuff og at maskinen ville avslutte om 1 minutt. Jeg har aldri hatt noe særlig problem med virus og sånt, så det tok meg en stund å identifisere det som msblast, og etter en kamp var viruset borte. Det rare her var 3dmark2001 nå ga en score på 9700! Hvordan kan et virus gjøre noe med 3d ytelsen? Spiser det opp cpu kraft eller.no? Uansett må jeg fremdeles koble ut modemet (Safely Remove Hardware er nok, behøver ikke koble ifra) for å få full ytelse igjen...

 

Men nå har det oppstått et nytt problem. Midt i et spill fryser alt og så byttes etterhvert skjermen ut med noe grums. Etter noe tastetrykking kom det opp et vindu om at VPU recovery'en hadde slått inn. Hvorfor skulle den det? Jeg overklokker ikke. Er det for varmt inni kassa, eller er det skjermkortet som er på tur?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...