OHJohansen Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Men rå bildekvalitet koster flesk.TEST: Samsung UE65JS9505 Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Ikke ett ord om gjennskinn? Lenke til kommentar
OHJohansen Skrevet 7. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2015 Ikke ett ord om gjennskinn? Hei. TV-en har en slags antirefleksfilter som gjør at den reflekterer lite lys fra omgivelsene, som fungerer godt kombinert med god lysstyrke. Vil si den er blant de beste vi har testet på dette området. 6 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 For en såpass høy pris skulle man nesten forvente OLED. OLED og VR briller blir som gulroten på pinnen foran eselen, som tror han kommer nærmere gulroten hele tiden, forgjeves. 1 Lenke til kommentar
OHJohansen Skrevet 7. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2015 For en såpass høy pris skulle man nesten forvente OLED. OLED og VR briller blir som gulroten på pinnen foran eselen, som tror han kommer nærmere gulroten hele tiden, forgjeves. Når LG kommer med sin 4K OLED senere i år vil det nok bli naturlig å teste denne opp mot de andre toppmodellene Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Har ikke Philips 65PUS9809 bedre bildekvalitet og cirka 20 tusen billigere? http://www.lydogbilde.no/test/philips-65pus9809 1 Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Så snasen ut den der... håper snart noen lager en tv med en fjernkontroll med dedikerte hdmi 1-2-3-4.. knapper. Møkk lei av å trykke source bla bla... 2 Lenke til kommentar
Syn-Sam Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Hvis man slår fast at den er bedre enn oled, men sikter til fjorårets modell med full HD, ikke 4k som denne og neste oled har, samtidig som man sier at oled er bedre på sortnivå, og en kalibrert tv neppe trenger 1000 nits, begynner vel sammenlikningen å bli litt uvesentlig? Hvertfall en sannhet med mange modifikasjoner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Hvis man slår fast at den er bedre enn oled, men sikter til fjorårets modell med full HD, ikke 4k som denne og neste oled har, samtidig som man sier at oled er bedre på sortnivå, og en kalibrert tv neppe trenger 1000 nits, begynner vel sammenlikningen å bli litt uvesentlig? Hvertfall en sannhet med mange modifikasjoner. Jepp, det spennende hadde vært å sett om tek.no klarer å komme opp med flere superlativer etter "helt rått" ved å sammenligne denne mot LGs nye 4k OLED flaggskip, som følgelig kommer til å redusere denne modellen her til en kjip kjøkken-tv.. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Sykt at man må såpass opp i pris for denne type bildekvalitet i 2015. Tror jeg beholder min 4 år gamle Panasonic VT30 plasma (65") noen år til ja. Til å forsvare prisen på denne burde størrelsen vært 20 tommer større. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Til å forsvare prisen på denne burde størrelsen vært 20 tommer større. Enig, men i realiteten så koster den da 250K Unektelig en fantastisk tv. Mange parametre som er på plass utenom sortnivå. som refleksjon, lys, farger og lav input-lag Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Så snasen ut den der... håper snart noen lager en tv med en fjernkontroll med dedikerte hdmi 1-2-3-4.. knapper. Møkk lei av å trykke source bla bla... Er bare å kjøpe en soround reciever så får du knapper for hver hdmi port og heftigere lyd 1 Lenke til kommentar
IceHeim Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Så snasen ut den der... håper snart noen lager en tv med en fjernkontroll med dedikerte hdmi 1-2-3-4.. knapper. Møkk lei av å trykke source bla bla... Er bare å kjøpe en soround reciever så får du knapper for hver hdmi port og heftigere lyd Pioneer hadde slike knapper på sin PDP-435HDE for nå rimelig mange år siden. Jeg synes også det er rart at ikke flere har implementert det. Nå derimot så har jeg oppsettet onkel_jon nevner og det fungerer jo tilsvarende bra, med bedre lyd;) Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Men har disse nye tv-ene fått ny hmdi standard? Blir jo for dumt å kjøpe en slik tv, hvis det er kun netflix 4k som fungerer. 1 Lenke til kommentar
samco Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Tror tek.no bør lære mere on Lag måling alle andre omtaler måler 25ms i game mode pluss denne slår ikke Lg Oled 4k sort nivået er ikke 0.000 på Samsung beklager gutter. 1 Lenke til kommentar
Geff Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Hei Bedre enn OLED?? På lysstyrke? Et OLED tv har mer enn nok lysstyrke. Det viktigste etter min mening er kontrast og sortnivå. Det er vel ingen som kan måle seg med OLED når hver pixel er sin egen lysskilde. Selv om det er bakled så skal disse slukkes i soner og det er ikke det samme. OLED kommer for fullt og jeg venter bare at flere konkurrenter kommer på banen. 1 Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Så lenge denne TV'en er "bøyd" er den fullstendig uaktuell. Har prøvd det, vil ikke prøve igjen. 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Så lenge denne TV'en er "bøyd" er den fullstendig uaktuell. Har prøvd det, vil ikke prøve igjen. Hadde aldri kjøpt det jeg heller. Den kommer kanskje i en flat verson etterhvert. Men uansett er prisen altfor drøy. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Så snasen ut den der... håper snart noen lager en tv med en fjernkontroll med dedikerte hdmi 1-2-3-4.. knapper. Møkk lei av å trykke source bla bla... Har hatt det lenge. Trykker på sourceknapp på alle TV'er jeg har vært borti de siste 4 åra, så popper det opp en meny hvor man kan trykke opp og ned for å velge input. Konklusjon: Kjøp deg ny TV. Personlig ønsker jeg absolutt ikke flere knapper på fjernkontrollen, færre hadde vært mye bedre.. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Det er jo nettopp denne løsningen han (og jeg) ikke vil ha... Utrolig tungvindt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå