Gå til innhold

klokking av 9500 Pro..


|dole|

Anbefalte innlegg

hei hei... bare lurte litt på hvor langt dere har klart å klokke 9500 pro...? (det som er med 4 piplines...altså de nyeste versjonene av 9500..)

 

 

hva skal må klokke høyest a, har vært på

 

core: 349

memory: 329

 

 

og da fikk jeg gfx failures...

 

så jeg klokka litt ned på hver av de til de ble borte...

 

det har ikke blitt noe skade på kortet om jeg ikke brukte kortet slik over lang tid, (?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei hei... bare lurte litt på hvor langt dere har klart å klokke 9500 pro...? (det som er med 4 piplines...altså de nyeste versjonene av 9500..)

 

 

hva skal må klokke høyest a, har vært på

 

core: 349

memory: 329

 

 

og da fikk jeg gfx failures...

 

så jeg klokka litt ned på hver av de til de ble borte...

 

det har ikke blitt noe skade på kortet om jeg ikke brukte kortet slik over lang tid, (?)

Alle 9500 Pro- kort har 8 pixel pipelines. Det er det som skiller det fra 9500 non-Pro.

 

On-topic: Har prøvd å klokke mitt 9500 Pro, men når jeg flytter slideren opp med et par MHz, lagrer og går ut av prgrammet, går klokken ned igjen når jeg starter 3DMark. Noen som vet om jeg trenger "fixet" BIOS? Det er et Sapphire 9500 Pro. (kjøpte det siste komplett hadde :woot: )

Lenke til kommentar

hvilket program bruker du for å klokke??

 

jeg klokker i det som følger med omega drivers...

 

etter å ha klokket der trykker man på set...vil du at maskinen skal boote opp med de nye instillingene på du trykke på set bios eller hva den het, (knappen til høyre av de to under) også ok...

 

har nyere kort også 8 pipelines ?

 

btw.. vi har samma kort.. ;)

Lenke til kommentar
hvilket program bruker du for å klokke??

 

jeg klokker i det som følger med omega drivers...

 

etter å ha klokket der trykker man på set...vil du at maskinen skal boote opp med de nye instillingene på du trykke på set bios eller hva den het, (knappen til høyre av de to under) også ok...

 

har nyere kort også 8 pipelines ?

 

btw.. vi har samma kort.. ;)

Jeg prøvde med Redline (det som fulgte med i pakken) og med powerstrip. Skal se om jeg kan få lastet ned omega-drivere.

 

ALLE Radeon 9500 Pro-kort har 8 pixel pipelines. Det finnes ingen nyere 9500 Pro-kort, siden de har gått ut av produksjon. 9600 Pro tror jeg bare har 4 pipelines.

Lenke til kommentar
jeg bruker de nyeste omega driverne.. har ikke opplevd noe feil.. hvor lang tid bør de ta før jeg merker det ??

Det har vært noen problemer med at skjermer (gjelder bare CRT) blir ødelagt og at GPUen bli varmere.

 

 

Btw: Er nå på 300/288! Har fått ca. 500 poeng mer i 3DMark 2001SE. Ligger på 12518 3DMarks

Lenke til kommentar
vet du tempen på gpu'n på kortet ditt ??

 

 

eh.. fin side du har... hva med litt farger ?

Det er kun 9600Xt og 9800XT som har temp. måler inni GPU. Er jo også mulig å bruke en ekstern måler.

 

Om side: den skal oppgraderes. Nytt design kommer når jeg lærer meg photoshop.

 

Klarte nettopp 12950 poeng i 3DMark 2001SE:

se her for dynamic compare

 

EDIT: den magiske 13000-grensen er nådd! 13002 poeng!

Lenke til kommentar
Får å overklokke 9500 PRO er det bare å laste ned rivatuner, trykk power user trykk på mappen med tannhjul på, gå inn på mappen patchscript, ATI, SoftR9x00, kjør force 9800 capabillities, restart pcen også kan du overklokke :mrgreen:

trodde ikke det funka å gjøre det på pro kort...

 

 

*teste når jeg kommer hjem*.... jeg vil hjem!!

Lenke til kommentar
Får å overklokke 9500 PRO er det bare å laste ned rivatuner, trykk power user trykk på mappen med tannhjul på, gå inn på mappen patchscript, ATI,  SoftR9x00, kjør force 9800 capabillities, restart pcen også kan du overklokke  :mrgreen:

trodde ikke det funka å gjøre det på pro kort...

 

 

*teste når jeg kommer hjem*.... jeg vil hjem!!

Hva får du i 3DMark 2001?

 

Med 324/311 får jeg 13052.

 

Dette er med en P4 av den gamle sorten (400 "MHz" FSB)

Lenke til kommentar

flein: får denne feilmeldinga i rivaturner...

 

 

Browsing for file ati2mtag.sys... selected 6.14.10.6396, 616960 bytes

WARNING: Certified patch script not found, using common patch script...

ERROR: Target sequence must be replaced 2 time(s)!

8b 56 10 c1 e2 10 25 ff ff 00 00 03 d0

 

jorgenindahouse:

 

får:

3DMarks 2001 = 12702

PCMark = CPU: 5923 Mem: 6151 HDD: 1117

3DMarks 2003 = 4375

Lenke til kommentar

Det høyeste jeg har kommet er 385 på VPU'en og 330 på minnet (uten artifacts). Standard kjøling.

Den høyeste 3DMark-scoren jeg har fått er ca. 16 000, men dette var med mitt gamle hk (A7N8X Deluxe v1.06), FSB på bare 190, CPU på bare 2,3 GHz, minnet på bare 317 og en gammel innstallasjon av Windows ME. Skal snart få en bedre score. :)

 

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6673567

Lenke til kommentar

Mitt radeon9500 har jeg softmoddet til 9500pro, catalyst 3.8.

Før jeg modder kortet klarer jeg 410++ på gpu, standard kjøling, etter klarer jeg 378. Minnet mitt må være ca. det dårligste noen gang, 303mhz så får jeg artifacts, men jeg klarer å gjennomføre en hel 2001\2003 på 310mhz.

Ellers:

3dmark2001: 158**, 3dmark2003: 44**

Da med cpu på 2.3ghz, FSB 218, 2*256 geil gd Singlechannel @ 2/2-3-11 og Abit nf7-s. Jeg har nå solgt cpu da den ikke klarte mer enn 2.3ghz stabilt, skal nok klare å komme over 16k når jeg får ny cpu. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...