BS123 Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 HEI KAN NOE HJELPE MEG Jeg har leilighet som leide ut til noe men som avtalt må det være to personer en mor og sønn men jeg er usikret på at hvor mange personer bor i den leiligheten fordi hun har en kjersten også er men hvorden hvet jeg at han bor sammen med henne eller ,egentlig han skal ikke bo sammen med henne. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Jeg har en leilighet som jeg leier ut til noen. Som avtalt iht. leiekontrakt skal det være to personer i leiligheten (mor og sønn), men jeg er usikker på hvor mange personer som bor der. Moren har en kjæreste, som av og til oppholder seg i leiligheten. Hvordan kan jeg kontrollere om han bor der permanent, for hun skal egentlig ikke ha lov til å ha kjæreste. Er det dette du mener? At hun ikke skal få lov til å ha kjæreste boende i leiligheten du leier ut? Husker ikke helt hvordan ordlyden er iht. utleie og antall personer, men mener å huske at det er noe med at det ikke skal være urimelig mange mennesker som medfører vesentlig økt slitasje på bygningen. Hvis det er slik at mor+sønn leier, og mor har en kjæreste med to barn fra før, og han i tillegg har tatt med en tante og en bestemor kan du nok krangle litt, men med én person ekstra tror jeg ikke du har så mye å klage på. Hvorfor skal det være noe problem? 2 Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 husleieloven sier Kapittel 7. Opptak i husstand og framleie § 7-1. Opptak i husstandLeieren har rett til å ta opp i sin husstand sin ektefelle eller samboer, sine egne eller ektefellens eller samboerens slektninger i rett opp- eller nedstigende linje og fosterbarn. Opptak av andre personer i husstanden krever godkjenning fra utleieren. Godkjenning kan bare nektes dersom vedkommende persons forhold gir saklig grunn til det eller husrommet klart blir overbefolket. 0 Endret ved lov 16 jan 2009 nr. 6 (ikr. 1 sep 2009 iflg. res. 12 juni 2009 nr. 641). så du kan ikke klage på det, ho har lov til å ha sin samboer der 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå