Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bli sammen med 16-åring

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neida, vi bare tullet.

Seriøst så ville jeg ikke tatt sjansen på en jente som er så ung. Mtp at hun går på skole nå og har fremtiden foran seg. hadde ikke vært så rart om du var 17-18. Mener nå jeg da. Akkurat som om jeg til neste år skulle funnet meg en dame 21. Hvor feil hadde ikke det blitt?

Lenke til kommentar

Jeg tenker at det å hooke opp med en 16 åring og ha en liten romanse må være lov, og kan absolutt være mulig. Derimot kunne jeg aldri selv som en 21år gammel student sett for meg hvordan dette skulle funke i et ordentlig forhold. Sitte på hjemmefest med ungdommer på 15 - 17 år som drikker rusbrus ulovelig? Hadde føltes veldig rart ut for min del. Å ta henne med for å henge med dine venner blir jo også brått veldig snodig for de andre, hun er jo per definisjon et barn. 

Kan se for meg at det kan funke litt lettere "på bygda" hvis råneri, mekking og  tvserier er de interessene man har. Hvis man er student og har en venngjeng som begynner å bli litt "ordentlig" voksne tror jeg det blir vanskeligere. 

Så klart finnes det jo alltid 16 åringer som er mega modne og ser ut som de er uti 20 åra (Astrid Smeplass når hun var i Idol feks) 

lykke til

Anonymous poster hash: 61962...9c8
Lenke til kommentar

Takk for svar! So far, so good.

Hun ser definitivt eldre ut enn 16, ja, hun kommer inn på noen av 20-årsstedene her (stor by i norsk målestokk), og i hvert fall 18. Moden for alderen, og så er jeg kanskje et år eller så "på etterskudd". Akkurat festbiten bekymrer meg lite, virker som folka i denne byen legger fra seg rusbrusen i 8. klasse (nå kan dere jo lure på hvor).

Anonymous poster hash: decdc...d6f

Lenke til kommentar

Jeg traff typen når jeg var 17 og han 20. Jeg ser ikke noe problem i det, men når jeg sier alderen sier folk ting av typen: "Oj, er han så gammel?", "Jaja, han er kanskje ikke for gammel da". Jeg har ikke introdusert ham til foreldrene mine, noe jeg ikke har planer om heller. Han er tross alt eldre enn broren min. Er ikke veldig interessert lenger så tar nok snart slutt uansett, hehe.

Når det er sagt har jeg ei veninne på 17 som er sammen med en på 22. De fungerer kjempebra ilag, og alderen ser jeg ikke noe problem med. Var noen som reagerte litt der også, men hvem bryr seg? Funker det er det bra, funker det ikke var det verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bumper denne for å takke for gode råd! Har hatt to supre måneder med jenta, og på mandag blir det en liten kjærestetur til Italia, gitt. Hun er 18 om under ett år, det virka lenge før, men på den tiden hadde jeg aldri trodd det skulle gå så bra. Så takk folkenss:):)

Og for dere bekymrede sjeler, hu hadde p-stav fra før av.

Anonymous poster hash: decdc...d6f

• Liker 7
Lenke til kommentar

Hei. Fint at dere er sammen. Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstod hvilke foreldre du bodde hos, men er det foreldrene hennes du bor i sokklen til? Isåfall. Hvordan tar de det? Synes de også det går greit?

Jeg mener. Det er jo dere som er sammen, men isåfall foreldrene som eier sokklen, så det er kanskje litt dumt, hvis de ikke liker at dere er sammen?

Lykke til.

Lenke til kommentar

En 14åring har omtrent 'nettopp' kommet i puberteten, så kjør på, men sjansene er enorme for at 14åringen vil 'vokse fra' 18åringen senere. 18åringen er også ganske ung så det samme kan jo skje der. Syns ikke at man burde gå inn i noe 'alvorlig' med en eldre person når du er i den kritiske fasen av både fysisk og psykisk utvikling. Pluss, en 18åring som puler på en 14 åring kan fint bli anklaget for å ha sex med mindreårige og så få kriminelt rulleblad på grunn av det, så det fraråder jeg sterkt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...