Gå til innhold

Hoggorm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flotte bilder, liker best originalen med hode og hale skarpt..ville kanskje vurdert et lite bunnkutt. Syns også at løvetannblomsten tar mye oppmerksomhet, men du har kanskje bilder uten den også :)

Vh Oddmund

Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig en smakssak, men jeg ville som Oddmund foretatt et kutt i bunn. Når det gjelder blomsten så kunne jeg tenke meg at den klones vekk i V1, og beholdes i V2. Smakssak dette også. Men så må jeg til slutt legge til at dette er gode bilder begge to.

Vennlig hilsen Ragnar

Lenke til kommentar

Hei, Geir R.

Det er veldig bra bilder begge to, men jeg foretrekker V2, som viser hoggormens typiske mønster på ryggen ! :)

Hoggormen er en nyttig skapning, men kan angripe hvis den føler seg truet, og bittet KAN være farlig for barn, små hunder og personer med såkalt superallergi.

Bier, veps og hunder forårsaker som regel flere dødsfall i Skandinavia hvert år, men når det gjelder ulv, bjørn og hoggorm, har vi lite å frykte !

Jeg håper derfor at denne vesle hoggormen fikk mulighet for å utvikle seg til et voksent individ ! :)

M v h Albert.

Lenke til kommentar

Flotte bilder, liker best originalen med hode og hale skarpt..ville kanskje vurdert et lite bunnkutt. Syns også at løvetannblomsten tar mye oppmerksomhet, men du har kanskje bilder uten den også :)

Vh Oddmund

Takker for tilbakemeldingen, Oddmund.

Når det gjelder løvetannen så er eg helt enig. Eg tok hoggormen bort til løvetannen og la den der kun for å illustrere dette med størrelse.

Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig en smakssak, men jeg ville som Oddmund foretatt et kutt i bunn. Når det gjelder blomsten så kunne jeg tenke meg at den klones vekk i V1, og beholdes i V2. Smakssak dette også. Men så må jeg til slutt legge til at dette er gode bilder begge to.

Vennlig hilsen Ragnar

Takk for tilbakemeldingen, Ragnar.

Som eg sa til Oddmund ble løvetannen kun brukt for å illustrere størrelsen på hoggormen. Ellers så er eg enig ang. kutt og kloning. :)

Lenke til kommentar

Fy, for en ekkel sak du har lagt ut i dag her på Tek. Jeg for min del synes best om V2 og den er meget bra. Jeg liker at hele huggormen er skarp og "fin". Supert bilde.

Mvh Torbjørn

Takk for tilbakemeldingen, Torbjørn.

Eg har sansen for disse eg, selv om eg har blitt bitt 2 ganger.

Lenke til kommentar

Hei, Geir R.

Det er veldig bra bilder begge to, men jeg foretrekker V2, som viser hoggormens typiske mønster på ryggen ! :)

Hoggormen er en nyttig skapning, men kan angripe hvis den føler seg truet, og bittet KAN være farlig for barn, små hunder og personer med såkalt superallergi.

Bier, veps og hunder forårsaker som regel flere dødsfall i Skandinavia hvert år, men når det gjelder ulv, bjørn og hoggorm, har vi lite å frykte !

Jeg håper derfor at denne vesle hoggormen fikk mulighet for å utvikle seg til et voksent individ ! :)

M v h Albert.

Takk for din tilbakemelding, Albert.

Eg har selv blitt bitt 2 ganger, begge gangene i hånden. opplevde kun at fingrene ble litt tykkere og stive, som forsvant til neste dag. Så dette individet fikk selvfølgelig leve. Det eneste eg tar livet av er fluer, mygg, knott og den forbaska blodsugende flåtten.

Lenke til kommentar

To meget fine bilder men foretrekker versjon 2. Har sansen for hoggormbilder med begrenset dybdeskarphet men ville hatt litt skarphet bak hodet. Hadde vært artig å sett versjon 2 der løvetannen hadde vært skåret vekk i tillegg til noe nederst.

Takker for din tilbakemelding, Tor Inge.

Er enig ang. kutt og kloning.

Lenke til kommentar

Jeg har jo fått med meg at det har blitt mote blant noen yngre fotografer med uskarpt både foran og bak. Sjøl holder jeg meg nå til de gamle fotografer som sa at "uskarpheten hører bakgrunnen til. Uskarpt både foran og bak er en uting".

Derfor ville jeg kutta vekk 90-95% uskarpt foran på både V1 og V2.

Men ormen blei jo skikkelig flott med god skarphet i fint lys som henter gode farger og særs gode detaljer på modellen.

Roar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...