Gjest Slettet+9813241234 Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Hei, lurer på om en arbeidsgiver kan finne ut hvor jeg jobbet sist hvis jeg ikke sier noe? Jeg fant selv alle jobbene jeg jobbet på skatteetaten så lurer på om sjefen min også ser dette? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Arbeidsgiver har ikkje eit saklig behov for å vite kvar du har jobba før, så dermed har ein ikkje tilgang til slike opplysningar gjennom skatteetaten. Men det er mulig arbeidsgiver kan sjå kvar du har aktive arbeidsforhold gjennom skatteetaten sine sider, dette fordi arbeidsgiver skal finne ut om ein er hoved eller biarbeidsgiver. Ellers så har arbeidsgiver tilgang til dei same søkemotoroane som folk flest. Så det er ikkje utenkelig at nokre av dine tidligare arbeidsforhold dukker opp gjennom eit googlesøk eller liknande. Forøvrig ser eg ikkje heilt problemet med at arbeidsgiver får vite kvar du har jobba før. Vanligvis vil ein allsidig bakgrunn være ein stor fordel, i alle fall dersom alternativet er at du har hol i CV'en. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9813241234 Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Arbeidsgiver har ikkje eit saklig behov for å vite kvar du har jobba før, så dermed har ein ikkje tilgang til slike opplysningar gjennom skatteetaten. Men det er mulig arbeidsgiver kan sjå kvar du har aktive arbeidsforhold gjennom skatteetaten sine sider, dette fordi arbeidsgiver skal finne ut om ein er hoved eller biarbeidsgiver. Ellers så har arbeidsgiver tilgang til dei same søkemotoroane som folk flest. Så det er ikkje utenkelig at nokre av dine tidligare arbeidsforhold dukker opp gjennom eit googlesøk eller liknande. Forøvrig ser eg ikkje heilt problemet med at arbeidsgiver får vite kvar du har jobba før. Vanligvis vil ein allsidig bakgrunn være ein stor fordel, i alle fall dersom alternativet er at du har hol i CV'en. Skjønner, takk for info, så hvis de skal bare ha mitt skattekort så finner de det ikke ut right? Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Om man ikke har gjort noe dumt, er det vel ikke et problem for arbeidsgiver å vite dette?! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9813241234 Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Om man ikke har gjort noe dumt, er det vel ikke et problem for arbeidsgiver å vite dette?! dumt og dumt, men ville bare ikke at de skal vite fordi jeg jobbet lite på den jobben (under 1mnd) og jeg sa jo ikke noe om den på intervju fordi jeg synes det ikke telles med jobb som varte under 1 mnd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå