Hoyda Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 (endret) Søker etter et nettbrett som er greit å lese bøker på,lett slik at det er greit å lese hvorsohelst: Klar skjerm også i "tussmørket" Mange flinke folk på nettet vet jeg noen tips? 10Tommer er greit. Mvh Høyda Endret 7. mai 2015 av Hoyda Lenke til kommentar
vidor Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Greit å ha en høyoppløselig skjem ala Retina, det gir bokfølelse p.g.a god oppløsning på bokstavene. Personlig synes jeg iPad mini på 7,9" er en perfekt størrelse for boksider, og at 10" blir for stort, men hvis du vil ha et brett på 10" er Samsung Galaxy Tab'ene fine. Ellers er vanlige iPad'er mer egnet til bøker enn et widescreen brett. Prøv gjerne noen modeller før du bestemmer deg, så er det lettere å velge rett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Prisområde er greit å få antydet, det samme gjelder preferanser ang operativsystem. Når det gjelder størrelse, er ca 10" passe til sofabruk. Skal du ha det med mye, vil du ha et som er litt mindre, og da er ca 8" passende. Jeg har flere 7" også, men synes de er litt for små, spesielt nå som mobiler har begynt å bli nesten like store. Som nevnt over: Gå i butikken og prøv. Lenke til kommentar
covah Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 De aller beste for å lese bøker på, er Kindle Paperwhite (har ikke prøvd den nye Voyage ennå). Disse bruker en helt annen skjermteknologi enn vanlige nettbrett, og man kan lese på de i timevis uten å bli sliten i øynene, slik et vanlig nettbrett gjør deg. Lysstyrken kan justeres godt, og kan faktisk skrues helt av. Perfekt for å brukes i sollys. En annen fordel, er at batteritiden måles i uker, og ikke timer. Dette er altså nettbrett spesialberegnet for å lese, og har ikke noe særlig annen funksjonalitet. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Er paperwhite lesbar i tussmørket ? Lenke til kommentar
covah Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Selvsagt. De har innebygd lys som kan justeres (slik jeg nevnte i forrige post). Lenke til kommentar
vidor Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Flott. Da har den teknologien kommet seg bra også. Er den rask på refresh av sider ? Er en stund siden jeg sjekket opp disse løsningene. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Ikke rare forskjellen på 167 dpi og 300 dpi på paperwhite og voyage. https://youtu.be/RftmyK9AhQw Lenke til kommentar
covah Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Refreshen er helt grei. Tror heller ikke dpi økningen er det som får meg til å bytte fra Paperwhite. Det er heller vekten, tykkelsen osv. Kommer nok uansett til å beholde Paperwhiten min en god stund til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå