Emancipate Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Oppløsningen på den er den samme, så det er ikke plass til noe mer. Jeg skjønner heller ikke folk som velger så absurd små skjermer. Årsaken er selvsagt bærbarheten, men likevel. Lenke til kommentar
JadaNei Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Men skriften blir større, man trenger ikke veldig bra oppløsning for et informatikk studie Lenke til kommentar
Ryel Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 (endret) Studerer på UiO, og studerer Informatikk : Programmering & Nettverk.Går nå 4 semester med en OSX maskin.Har en Macbook Pro Retina 15" som jeg kjøpte ved starten av 2 semester. Jeg har aldri vært så fornøyd med en maskin! Skjermen er utrolig, jeg digger oppløsningen og skarpheten av tekst. Siden vi programmerer en god del, så er det deilig med en skjerm som har skarpe tekst og bra farge. Slipper også å ta med lader på skolen. Pleier å greie meg fra 08:00 -> 16:00 uten lader.Jeg vet ikke hvordan det er med windows maskiner når det gjelder studiet, men jeg har aldri trengt noe som ikke har vært tilgjengelig på OSX. Kan skrive opp en liste over programmeringsfagene fag jeg har hatt så langt.INF1000 = Java. Programmering i java på OSX går helt smertefritt.INF1010 & INF2220 = Også java, og der har det vært helt smertefritt med OSX.INF1060 = Her programmerte vi med C. Smertefritt med OSX.INF2810 = Her programmerer vi i scheme, som også går smertefritt med OSX.INF1300 & INF3100 = Litt SQL programmering, funker også utmerket med OSX.Kan også nevne at jeg hadde en QHD Samsung Laptop 1 semester (2013 høst), men høy oppløst skjerm på windows funker bare ikke med tanke på skaleringen. Liker opplevelsen mer på OSX siden alt er så "smooth".EDIT: Vet ikke hvilken universitet/høgskole Rudde studerer på, men på UiO så går det smertefritt med OSX. Endret 7. mai 2015 av Haiern 1 Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 (endret) Jeg vil også påstå at Mac OS fungerer godt og har mange tilhengere blant studenter og vitenskapelig ansatte ved IDI-NTNU. Endret 7. mai 2015 av Crumpler 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 *snip* Har akkurat samme erfaring! Touchpaden er også verd sin vekt i gull! Lenke til kommentar
blured Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Ville helt klart gått for en Macbook Pro 15. Det er helt klart mulig å finne rimeligere alternativer. Men når du skal sitte foran denne maskinen en 8-12 timer hver eneste dag de neste 3-5 årene, så er det ikke her du går inn for å spare penger. Tastaturet er noe av det bedre du får på en laptop. Trackpadden er overlegent alt annet jeg har prøvd fra andre produsenter. Skjermen er fantastisk. Batterilevetiden holder ut en arbeidsdag. Maskinvaren er kraftig, og ikke minst holdbar. Byggekvaliteten fører til at den lett holder en 4-5 år om du tar vare på den. Det er enkelt å installere Windows eller Linux om du skulle ha behov for det (det motsatte, altså OSX, er ikke like lett pga drivere). Bygger på Unix (samme som Linux), og opplever det jevnt over som mer stabilt enn Windows. Det er forresten 20% rabatt på alle produkter hos Expert denne helgen om du betaler med et MasterCard fra DNB. Studentrabatt gir 10% på Eplehuset, men det er sjeldent en får så mye som 20% på produkter fra Apple. 2 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Med tanke på hva som finnes på løsninger for virtualisering så har det i praksis lite å si om en velger Mac, PC eller Linux som studiemaskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå