Gå til innhold

Lov mot analog kringkasting på UHF-nettet?


Anbefalte innlegg

Har et kjapt spørsmål som jeg har prøvd å få svar på via Google, men til ingen nytte.

Med tanke på at det analoge UHF-nettet for TV-sendinger ble lagt ned for flere år siden, og at vi nå har gått over til digitalt nett, er det lov å kringkaste privat via UHF? Regner med at det er noen regler som forbyr de, men har ikke klart å oppklare det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et kjapt spørsmål som jeg har prøvd å få svar på via Google, men til ingen nytte.

 

Med tanke på at det analoge UHF-nettet for TV-sendinger ble lagt ned for flere år siden, og at vi nå har gått over til digitalt nett, er det lov å kringkaste privat via UHF? Regner med at det er noen regler som forbyr de, men har ikke klart å oppklare det.

Dei same kanalane (21-69) blir nå nytta til digital kringkasting (DVB-T), så alt er oppteki, dessverre.

Lenke til kommentar

 

Har et kjapt spørsmål som jeg har prøvd å få svar på via Google, men til ingen nytte.

 

Med tanke på at det analoge UHF-nettet for TV-sendinger ble lagt ned for flere år siden, og at vi nå har gått over til digitalt nett, er det lov å kringkaste privat via UHF? Regner med at det er noen regler som forbyr de, men har ikke klart å oppklare det.

Dei same kanalane (21-69) blir nå nytta til digital kringkasting (DVB-T), så alt er oppteki, dessverre.

 

 

Skjønner, så analoge signaler vil forstyrre de digitale, regner jeg med? Tenkte å kjøre kringkasting i hjemmet for å teste noen eldre TVer med kun RF inn, og hadde vært gøy å utvide til eventuelt hele bygda etter hvert for å se hvor langt en 50W forsterker og et antennecluster vil gå.

Lenke til kommentar

Skjønner, så analoge signaler vil forstyrre de digitale, regner jeg med? Tenkte å kjøre kringkasting i hjemmet for å teste noen eldre TVer med kun RF inn, og hadde vært gøy å utvide til eventuelt hele bygda etter hvert for å se hvor langt en 50W forsterker og et antennecluster vil gå.

Nja, egentleg er det ikkje vanskeleg å finne ledige kanalar dei fleste stader. Ei masse småsendarar blei lagt ned ved overgang til digital, for bare å ta det. Men å få Televerket (eller kva dei kallar seg nå) til å innrømme det, er håplaust. Sovjet-ånda rår der framleis. Piratsendingar er STRENGT forbodi. (Det må også nemnast at det er ikkje enkelt å unngå å forstyrre tv og andre samband).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...