hawk52 Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Har et kjapt spørsmål som jeg har prøvd å få svar på via Google, men til ingen nytte.Med tanke på at det analoge UHF-nettet for TV-sendinger ble lagt ned for flere år siden, og at vi nå har gått over til digitalt nett, er det lov å kringkaste privat via UHF? Regner med at det er noen regler som forbyr de, men har ikke klart å oppklare det. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Har et kjapt spørsmål som jeg har prøvd å få svar på via Google, men til ingen nytte. Med tanke på at det analoge UHF-nettet for TV-sendinger ble lagt ned for flere år siden, og at vi nå har gått over til digitalt nett, er det lov å kringkaste privat via UHF? Regner med at det er noen regler som forbyr de, men har ikke klart å oppklare det. Dei same kanalane (21-69) blir nå nytta til digital kringkasting (DVB-T), så alt er oppteki, dessverre. Lenke til kommentar
hawk52 Skrevet 7. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2015 Har et kjapt spørsmål som jeg har prøvd å få svar på via Google, men til ingen nytte. Med tanke på at det analoge UHF-nettet for TV-sendinger ble lagt ned for flere år siden, og at vi nå har gått over til digitalt nett, er det lov å kringkaste privat via UHF? Regner med at det er noen regler som forbyr de, men har ikke klart å oppklare det. Dei same kanalane (21-69) blir nå nytta til digital kringkasting (DVB-T), så alt er oppteki, dessverre. Skjønner, så analoge signaler vil forstyrre de digitale, regner jeg med? Tenkte å kjøre kringkasting i hjemmet for å teste noen eldre TVer med kun RF inn, og hadde vært gøy å utvide til eventuelt hele bygda etter hvert for å se hvor langt en 50W forsterker og et antennecluster vil gå. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Skjønner, så analoge signaler vil forstyrre de digitale, regner jeg med? Tenkte å kjøre kringkasting i hjemmet for å teste noen eldre TVer med kun RF inn, og hadde vært gøy å utvide til eventuelt hele bygda etter hvert for å se hvor langt en 50W forsterker og et antennecluster vil gå. Nja, egentleg er det ikkje vanskeleg å finne ledige kanalar dei fleste stader. Ei masse småsendarar blei lagt ned ved overgang til digital, for bare å ta det. Men å få Televerket (eller kva dei kallar seg nå) til å innrømme det, er håplaust. Sovjet-ånda rår der framleis. Piratsendingar er STRENGT forbodi. (Det må også nemnast at det er ikkje enkelt å unngå å forstyrre tv og andre samband). Lenke til kommentar
hawk52 Skrevet 12. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2015 Takker for svar! Tror jeg går for en kablet RF-løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå