Gå til innhold

Harddisken min er død.. hjelp!

Murty

Anbefalte innlegg

Hei.

i går kl 22:23 tok harddisken min kvelden. Jeg var borti harddisken så vidt. Regner med at dette gjorde at disken restarta eller no.. OS klikka. (win 2k).. Jeg fikk blåskjerm og jeg starta på nytt.. Når jeg startet opp igjen kunne man ikke se tegn til partisjoner eller at det i det hele tatt eksisterer diskplass på harddisken. Den finner disken men aner ikke hva den inneholder..

Det er en Western Digital Caviar 80gb 2 mb cache.. (WD800BB)..

Denne disken blir brukt til videoredigering.. Jeg hadde et større prosjekt på gang.. og det er jeg redd går i vasken nå.. Den inneholder også andre ting som jeg absolutt ikke vil miste...

Noen som har peiling på hvordan jeg skal få fiksa den.. Har prøvd å sette den inn i en annen maskin å kjørt partition magic 8.0... men uten resultat.. da ville ikke programmet starte opp..

Hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

au da det er kjedelig men du kan jo bruke noen tusen spenn hos ibas dem kan hente ut saker og ting men du var så vidt borti den eller slo du skikkelig? og var den i fart? det kan nemelig ha seg at den disken har tatt kvelden ved at hodene på den er ødelagte.

jeg ville prøvd ibas vis du ikke vil miste det vis det ikke er så farlig kjøp deg en ny en du er mer forsiktig med ;) lykke til

Lenke til kommentar
Jeg har et chieftech tower hvor hardisk"skuffen" ikke var ordentlig festet.. jeg dyttet den inn og festet den.. snufs

ja DYTTET den j*vlig hardt da.... jeg har gjort det samme og INGENTING har skjedd.. selv om maskina er på... så du har brukt krefter her..... HUSK datakomponenter er ikke LEKETØY da vettu... :lol::lol:

-doh?-

Lenke til kommentar

Jeg brukte ikke krefter. Tviler egentlig på at dette var veldig avgjørende for det som har skjedd. har hørt noen fæle knirkelyder fra disken i det siste.. er det noen som kan hjelpe meg? noen i sandefjord området som er villig til å hjelpe? $$?

Lenke til kommentar

Problemet med retur er at garantien er over.. kun et år på ikke SE diskene.. Snufs.. Og returnere den for å fikse den blir vel ikke et alternativ.. da formaterer de den vel bare? og da har jeg mistet alt uansett?.. Det er ikke noen som har noen forslag til gjennopprettingsprogrammer?.. sånn jeg kan jobbe med selv lissom..?? vet at Ibas ikke anbefaler det.. men jeg er villig til å prøve alt.. Og jeg har ikke råd til å sende inn til ibas.. tror jeg.. hva er prisen sånn ca på det?

Lenke til kommentar

Min 80GB WD forsvant frå WinXP når eg hottswappa ein scsi disk.

(Sikkert spenningsfall/peak eller noko slikt)

Win98 og DOS kunne fortsatt lese den. (Brukar alltid FAT32 i tilfelle slikt skjer)

Kopierte ut det eg ville ta vare på og formaterte den på nytt slik at XP også

kunne lese den igjen.

Er du sikker på at det ikkje er noko fysisk gale med disken så kan du prøve

med diverse program:

f.eks getdataback, recovermyfiles.

Dersom elektronikken er kaputt kan f.eks. http://www.infolink.no/default.asp

prøve å bytte ut denne og sjå om disken då oppfører seg greit.

Dyrt, men visstnok billig i forhold til IBAS.

Bent

Lenke til kommentar

Hmmm.

Jeg har hatt akuratt samme problemet der!

Det er visst en feil som går igjen på Western Digital.. Min også gjorde sånn at pcen frøys noen sekunder ut over dagen. Kom noen lyder. Og på kvelden toppa det seg med frysing etterfulgt av reboot og ekstremt treg maskin som ikke ville slå seg av.. Da fant den ingen FAT32 partisjon (det var det på disken) og Fdisk kunne ikke lese harddisken.. sendte inn til norek og der fant de ut at den var komplett defekt.. Synd med film prosjektet ditt.. Alltid synd når en harddisk går fløyten! Lykke til videre

Lenke til kommentar

Folk jeg snakket med hadde da hørt om dette problemet og alle som jeg fortale dette til sa at den var kræsjet.. Det fikk jeg jo bekreftet av Norek og. Den var DEFEKT... Det er no drit. Jeg hadde SE btw. Den ble kjøpt 13august så.. Kan skje alle :- ( Er jo verre for deg med filmprosjekt på gang og da... JEg hadde liksom bare musikk osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...