Gå til innhold

bytte bank

johanf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du først skal bytte bank burde du sjekke om noen banker har avtaler med noen forening du er med i.

F.eks. så har Gjensidige avtale med Tekna, Nito osv

mens Danske Bank har avtale med mange foreninger under Akademikerne

Dette gjør at de bankene er gunstig for de som er med i de foreningene.

Noe å ta med i betrakning hvis man først skal bytte..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Vurderte Skandiabanken selv for en tid tilbake, men gikk bort fra den da de ikke tilbød ordning for avtale om meddisponent på konto, noe alle andre banker har. Vi har felles konto, og den står i navnet til en av oss, og den andre er meddisponent. I Skandiabanken vil kontoen bli sperret til skifte er avklart dersom kontoeier faller fra (=dør), noe som gjør at den gjenlevende ikke vil få tilgang til felles midler på denne kontoen. Med avtale, signert av begge parter, vil en meddisponent ha full tilgang til kontoen også før skiftet. Dersom dette ikke betyr noe for deg, go for it, men for oss var det en show-stopper.

Lenke til kommentar

Jeg har splittet bankforholdet mitt. 

Har boliglån og forsikring i Gjensidige, og lønnskonto, VPS og fondskonto i Skandiabanken. 

Fungerer ganske greit. Litt pes å flytte penger rundt omkring hele tiden, men liker Skandiabankens gebyrfrie opplegg (inkludert kontantuttak utenlands) og nettbankløsning, og så liker jeg lånerenta i Gjensidige :) 

Lenke til kommentar

Jeg har splittet bankforholdet mitt. 

Har boliglån og forsikring i Gjensidige, og lønnskonto, VPS og fondskonto i Skandiabanken. 

Fungerer ganske greit. Litt pes å flytte penger rundt omkring hele tiden, men liker Skandiabankens gebyrfrie opplegg (inkludert kontantuttak utenlands) og nettbankløsning, og så liker jeg lånerenta i Gjensidige :)

Enig der! Bruker selv Skandiabanken som "dagligbank", og Gjensidige til laan og forsikring!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Er det fortsatt noen som bruke bare én bank? Jeg har brukskonto i en, sparekonto i en annen, lån i en tredje, og kredittkort i 3-4 andre.

Lenke til kommentar

Er det fortsatt noen som bruke bare én bank? Jeg har brukskonto i en, sparekonto i en annen, lån i en tredje, og kredittkort i 3-4 andre.

Ja. Jeg bruker Danske Bank til alt.

Liker å ha alt på et sted og de har veldig gode betingelser og fantastisk kundeservice.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132

Skandiabanken er en helt ok bank, helt til det kommer til boliglån og mellomfinansiering ved flytting. Da er de helt håpløse å ha med å gjøre. Saksbehandlerene ser ikke ut til å ha gangsynet i orden på dette området og de må gjerne spørre flere ganger i løpet av saksbehandlingstiden om helt elementære ting man allerede har forklart flere ganger.

Min anbefaling er å styre unna banken om man vet man skal flytte eller har behov som er litt utenfor standard.

I mitt tilfelle som var en mellomfinansiering kunne ikke Skandiabanken tilby dette. DNB ville bruke minst 14 dager. Kontaktet Landkreditt og det var i orden i løpet av 4 timer! - De hadde en saksbehandler med gangsynet i orden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...