Gå til innhold

Nokia 6600, software...?

Anbefalte innlegg

Iogmed at det er mye snakk om 6600 så lurer jeg også på en ting; hvilke programmer synes du er best til 6600...

har du noen spesielle favoritter og hvor mye betalte du for den?

itillegg hvor fikk du tak i den og hva betalte du med?

er det noen her som har AKTIVERT noe av den 3 parts softwaren som finnes på MMC-kortet med 6600`???????

litt mange spørsmål på en gang men skulle ha vært litt morro å få hørt...

takker for replies ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke prøvd mange programmer, uten om de som lå på tlf fra før.

Jeg sletta alle "try 'n buy"-programmene som lå inne. Trengte ingen av dem, bortsett fra Worldmate som jeg har registrert (betalte med VISA (ca 100kr)).

Lasta dessuten ned et program som heter CAMFX (opprinnelig ment til 3650). Ganske stilig prog til å adde litt features til opptakene.

Lenke til kommentar

Bemused: Bluetooth "fjernkontroll" for PCen din for å styre Winamp, powerpoint o.l.

Agile Messenger: MSN, ICQ, AOL og en til. PM klient..veldig fin!!

IR Remote: Infrarød fjernkontroll for å styre de fleste TVer som finnes. CD spiller...dvd..osv osv.

JJLKeylock: Automatisk tastelås.

AKIRA

Lenke til kommentar

Jeg leter etter et program som kan erstatte kontaktsystemet som N6600 har.

Jeg vil gjerne ha mulighet for å lagre bursdager til folk og at mobiltelefonen skal påminne meg om de også, slik som S55 har (ja, S55 fra Siemens). Vil også at man skal kunne sende meldinger ved hjelp av numrene som er lagt inn der og at man skal kunne ringe fra "programmet"/kontaktboka.

Noen som vet, dette er stort sett det eneste som stanser meg fra å kjøpe den...

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
Jeg leter etter et program som kan erstatte kontaktsystemet som N6600 har.

Jeg vil gjerne ha mulighet for å lagre bursdager til folk og at mobiltelefonen skal påminne meg om de også, slik som S55 har (ja, S55 fra Siemens). Vil også at man skal kunne sende meldinger ved hjelp av numrene som er lagt inn der og at man skal kunne ringe fra "programmet"/kontaktboka.

Dette fungerer helt fint. Kontakter i 6600 har standard felt for fødselsdato. Det man da trenger i tillegg er HandyDay fra EpocWare (http://nokia-6600-software.epocware.com/Handy_Day.html). Denne leser alle fødselsdatoer fra kontakter og setter de automatisk inn i kalenderen med varsling.

Lenke til kommentar

litt dumt (...ganske) dumt spørsmål: hvordan betaler dere for programmene (de som ikke er gratis..) hvis dere betaler med visa eller lignende bruker dere en "spesial" konto der dere flytter inn penger når det trengs?

takk for svar :yes: (lite hyggelig å våkne opp til en konto med 10.000 mindre innpå)

Lenke til kommentar

Ikke dumt spørsmål! For min del bruker jeg kredittkort som ikke trekkes direkte av konto. På denne måten vil du alltid ha mulighet til å se over regningen før den trekkes.

Det viktigste er likevel å bruke en "butikk" som er anerkjent. Jeg kjøper heller software av f.eks. www.handango.com enn å kjøpe direkte av utvikleren.

Lenke til kommentar

Jeg har:

Spill:

MGS (for å spille to spill)

-- Silverball

-- Cobra Attach

Little Red Ridin' Da Hood

Overdrive

StackUp

MIDP-man

Programmer:

IM+

Total IR

Heresy Ringtone Composer

ImagePlus

koster endel tilsammen.... men når man har kjøpt mob til 5 tusen burde man tillate seg å kjøpe noen fine programmer til den også.. noen kunne jeg også laste ned gratis i annen versjon, fordi jeg kjøpte de til p800 i gamle dager :)

Lenke til kommentar

Kan man ha programmer kjørende i bakgrunnen... eksempelscenario som jeg lurer på om det går:

Ha sånn telefonsvarerprogram i gang som lar folk legge inn meldinger, mens du samtidig er logget på MSN ved hjelp av et annet program, i samme stund holder du på og redigerer noen kontakter.

Går dette, eller hvor går grensen?

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
Kan man ha programmer kjørende i bakgrunnen... eksempelscenario som jeg lurer på om det går:

Ha sånn telefonsvarerprogram i gang som lar folk legge inn meldinger, mens du samtidig er logget på MSN ved hjelp av et annet program, i samme stund holder du på og redigerer noen kontakter.

Går dette, eller hvor går grensen?

Mvh kjello2

Det skal ikke være noe problem nei. 6600 har jo forholdsvis mye minne (over 10MB), så du kan ha nokså mange programmer kjørende om gangen!

På 3650 er det bare ca 3MB minne, og det gjør at ikke så mye kan kjøres om gangen. Opera er nesten håpløst å bruke, og krever at du lukker alt annet.

Jeg har forresten listet opp en del programmer som er verdt å prøve HER (er en del litt nyere programmer som ikke er kommet med..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...