knosemjau Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Nå har jeg gjort noe jeg vanligvis ikke gjør: Kjøpt noe stort på impuls. Skulle egtl ha en halvkraftig bærbar maskin, da det slå meg at jeg jo kunne erstatte kontormaskinen med en stasjonær PC. Lenovo IdeaCentre H50-50 med i7 4770 (H81 bare), 8GB DDR3, 8GB SSD, 1TB HDD, Geforce 2GB til 6995kr. Er dette en grei pris, tro? Jeg ser at tilsvarende koster ca 5500kr på Amazon og at PCen har fått gode anmeldelser. Bruksområde: Bilde- og bittelitegrann videoredigering, litt spill og TV. GTA5 er ambisjonen å få til. Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Tipper det er denne du har kjøpt?http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/LE90B6004VMT/lenovo-ideacentre-h50-50-stasjonar-pc?scid=Pricecomparison2989Finnes veldig mange H50-50 Ser det den har kostet 5495,- på et tidspunkt, men dette var i Desember, før kronekursen forandret seg. Grei PC det der, men ingen spill PC selv om du nok vil klare å spille enkle spill eller spille med lav til medium på nyere spill 1 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 (endret) GTA V er nok for ambisiøst for denne maskinen, mulig det går greit på minimum instillinger, men det er jo ikke særlig gøy. Nvidia GT720 er meget svakt skjermkort. Endret 7. mai 2015 av OC-Freak 1 Lenke til kommentar
knosemjau Skrevet 8. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2015 @Brattus, ai, ai, ai, så med kronekursen fortsatt svak men samme dollarpris i kroner lel - 5500kr - er det egentlig at tegn på at maskinen begynner å bli litt gammel også? Det var en liten nedtur. Jeg har ikke rukket å pakke den ut ennå, kanskje jeg skal la være. Elkjøp-duden pekte jo spesifikt på denne da jeg sa at jeg ville kunne spille GTA5. Ser ut til at det er samme maskin som du fant, bare at SSDen ikke er nevnt. Denne skal i sin helhet være forbeholdt Windows. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 "SSD'en" er nevnt som 8GB Cache. Dvs det er en liten SSD del på harddisken som lagrer de mest brukte filene automatisk, hjelper litt på oppstart osv, men langt fra å erstatte en ren SSD i ytelse. Du kan jo lese litt på GTA V ytelse her: http://www.notebookcheck.net/GTA-V-Benchmarked.140881.0.html Nå er det test av skjermkort for bærbare maskiner, men GT720 er så svakt at du kan sammenligne det med Nvidia GT630M i testen. På minimum og i lav oppløsning ( 1024x768 Lowest Settings possible) oppnår du god nok flyt ( 52fps i snitt, men likevel helt nede i 13fps i perioder) til at det vil være spillbart, men det blir nok ikke særlig givende. 1 Lenke til kommentar
knosemjau Skrevet 8. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2015 Såpass - da var det jo på en måte en feil opplysning han kom med? Tusen takk for gode og forklarende svar! Klarte ikke å sette meg inn i dette tidsnok... (mobilt internett var tregt i butikken også - ventet 30s bare på at prisjakt.no ble lastet inn) Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Såpass - da var det jo på en måte en feil opplysning han kom med? Tusen takk for gode og forklarende svar! Klarte ikke å sette meg inn i dette tidsnok... (mobilt internett var tregt i butikken også - ventet 30s bare på at prisjakt.no ble lastet inn) man lærer mens man går 1 Lenke til kommentar
knosemjau Skrevet 8. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2015 Ja, f*, det kan du si! Jeg har også tidligere brent meg på å stole på ansatte i el-butikk. Takk og lov for internettet! Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Ja, f*, det kan du si! Jeg har også tidligere brent meg på å stole på ansatte i el-butikk. Takk og lov for internettet!slangen med eplet sier bare jeg Lenke til kommentar
knosemjau Skrevet 8. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2015 Men...mer til saken: Noen her som kjenner til en god guide hva man bør kjøpe? Lønner det seg fortsatt å bygge selv? Er det lurt å kjøpe en heftig maskin brukt på FINN? Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Om du vil ha nytt er det i 95% av tilfellene best å bygge selvDu kan finne godbiter på Finn, men det meste der er overprisetHer finnes en tråd om hva som er de beste man kan kjøpe (dette er hovudsakelig til gaming, men fungerer til det meste, men bare å spørre om du lurer på hva som er det beste innenfor et visst budsjett og bruk ) 1 Lenke til kommentar
knosemjau Skrevet 10. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2015 Ser i byggetråden (april 2015) at "The Corporal" f.eks. bare har i3-prosessor - er ikke det totalt utgått maskinvare? For tusenlappen mer får man med en i7 her:http://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/stasjonar-data/acer-predatorg3-605/213305.2003/ Grei deal? Ser at NVidia kort koster vesentlig mer enn andre i de ferdige kassene!? Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 (endret) Utgått er det vell ikke.. Svakere? Ja, men ikke utgått De to maskinene du viser til har helt forskjell type skjermkort (R9-255 vs 960) og The corporal har SSD og annen kjøler. Så er mer som skiller de to PCene enn bare den tusenlappen Her er prisforskjell på kun CPU: https://www.netonnet.no/Customer/SharedList/68212 Endret 10. mai 2015 av Brattus 1 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 R9 255 er jo en bad boy da.... 1 Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 Jepp, ikke sant http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R9-255-vs-GeForce-GTX-960 1 Lenke til kommentar
knosemjau Skrevet 11. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2015 (endret) Hehe, holy smokes! Her var forskjeller. Jeg har bygget to maskiner i mitt liv, den ene hadde en CPU på 60MHz, den andre én på den gangen vanvittige 220MHz. Ja, det er veldig lenge siden...finnes det en god nettside hvor man kan slå inn forskjellige komponenter og den nettsiden gir en god oversikt over samspill av komponenter, total prestasjonsevne, spill som går osv? Føler litt dårlig samvittighet for å droppe lenke etter lenke her og vente på gratis svar. Endret 11. mai 2015 av knosemjau Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå