Gå til innhold

Fra Volterra, Toscana.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint utsnitt av en ensartet bygningsmasse.

De to tårnene fint plassert slik at man begynner å lese bildet der før blikket vandrer mot venstre.

Kanskje kunne du skalka av litt oppe - f.eks. tatt halvparten av avstanden mellom tårnet lengst til høyre og øvre bildekant for å senke betrakters blikk mer direkte mot det som er motivet.

Kanskje kunne et ekstra klikk fått detaljene enda bedre frem. men det blir vel utidig pirk?

Roar

Lenke til kommentar

De to tårnene fint plassert slik at man begynner å lese bildet der før blikket vandrer mot venstre.

Kanskje kunne du skalka av litt oppe - f.eks. tatt halvparten av avstanden mellom tårnet lengst til høyre og øvre bildekant for å senke betrakters blikk mer direkte mot det som er motivet.

Kanskje kunne et ekstra klikk fått detaljene enda bedre frem. men det blir vel utidig pirk?

Roar

Fikk visst ikke med at det var skarphetsklikk jeg tenkte på.

R.

Lenke til kommentar

Roar

Hei, Roar.

Mange takk for hyggelig tilbakemelding og gode råd, og - jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å være "pirkete",

det er sånt man forhåpentligvis lærer av.

Jeg har lagt ut en versjon med redusert avstand mellom tårnet til høyre og øvre bildekant, og jeg synes at forslaget ditt bidro til å gjøre bildet bedre :)

M v h Albert.

Lenke til kommentar

Roar

Fikk visst ikke med at det var skarphetsklikk jeg tenkte på.

R.

Hei igjen, Roar.

Jo, jeg oppfattet at det dreide seg om oppskarping, men jeg glemte det dessverre før jeg la ut bildet !

M v h Albert.

Lenke til kommentar

Som Roar nevner så er det den ensartede bygningsmassen som fenger her, og jeg synes den er fin å betrakte. Kanskje noe trangt utsnitt ?

Vennlig hilsen Ragnar

Hei, Ragnar.

Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! :)

Det er ikke mye "luft" mellom bygningene i små italienske byer, og utsnittet er, som du sier, - trangt !

Oppholdet i Volterra var av kort varighet, og det ble å "springe litt omkring" for å få tatt noen bilder :)

M v h Albert.

Lenke til kommentar

Ett fint bilde av stedstypisk bebyggelse. Behagelig lys og farger. Når du skriver at dette er ett bilde uten vinger, så er nok ikke det helt riktig.

Hvis en trykker på fullstørrelse + lupe, så vil en se at det sitter en flokk med duer på den store kuppelen ;)

Mvh. Rolf

Hei, Rolf.

Tusen takk for hyggelig kommentar ! :)

Du er svært observant, og det er ikke første gangen du bemerker bildedetaljer som jeg har oversett !

M v h Albert.

Lenke til kommentar

Her er det "trange kår" ... et interessant og spennennde bilde ... fikk lyst å gå løs med malerkosten!

mvh Torhild

Hei, Torhild.

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! :)

Ja, det er virkelig trangt i mange av småbyene i Nord-Italia, og sør-europeere er i langt mindre grad enn nordmenn opptatt av oppussing og fornyelse i hjemmet, men parabolantenne har dem, - jeg telte 18 stk. på bildet ! :)

M v h Albert.

Lenke til kommentar

Italia består av et vell med fotogene småbyer. Her har du fått med deg et flott utsnitt fra Volterra. Fascinerende med alle tårn og hus i terracotta farger. Reiselysten våkner ;)

Hei, MotoG.

Turen til Toscana er min eneste Italia-reise så langt, men jeg har et stort ønske om å oppleve Firenze :)

M v h Albert.

Lenke til kommentar

Ja, Toscana er en flott del av Italia med sin vakre natur, arkitektur og historie. Et flott bilde dette av en særegen arkitektur. Her er komp, farger og skarphet veldig bra.

Mvh Torbjørn

Hei, Torbjørn.

Som svar på en tidligere kommentar til dette bildet, nevnte jeg at Toscana-turen var min første Italia-reise, og det frister med en ny tur til dette fantastiske

landet ! :)

M v h Albert.

Lenke til kommentar

Som Roar nevner så er det den ensartede bygningsmassen som fenger her, og jeg synes den er fin å betrakte. Kanskje noe trangt utsnitt ?

Vennlig hilsen Ragnar

Hei, Ragnar.

Det er ikke mye "luft" mellom bygningene i små italienske byer, og utsnittet er, som du sier, - trangt !

Oppholdet i Volterra var av kort varighet, og det ble å "springe litt omkring" for å få tatt noen bilder :)

M v h Albert.

Hei, synes det er helt utmerket å se mye tak og lite gater fordi dette ofte er typisk når du ser på slike områder fra "oven", og det er fint at du formidler slike bilder. Det jeg tenkte på var å se noe mer av det er på hver av sidene i bildet (eller en av disse), men jeg formoder at da ville noe av ensartheten forsvinne.

Skj

Lenke til kommentar

Vennlig hilsen Ragnar

Hei, Ragnar.

M v h Albert.

Hei, synes det er helt utmerket å se mye tak og lite gater fordi dette ofte er typisk når du ser på slike områder fra "oven", og det er fint at du formidler slike bilder. Det jeg tenkte på var å se noe mer av det er på hver av sidene i bildet (eller en av disse), men jeg formoder at da ville noe av ensartheten forsvinne.

Skj

Hei igjen, Ragnar.

Jeg er helt enig med deg i at et mer "vanlig" gatefoto med sannsynlighet ville kunne ha vært bedre og mer interessant, og det kan hende jeg velger et slikt bilde ved en senere anledning ! :)

M v h Albert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...