Gå til innhold

SLutten av menn-hvorfor?


  

54 stemmer

  1. 1. Er dette virkelig slutten av menn?

    • ja
      6
    • nei
      32
    • nei, vi beveger oss imot likestilling
      18
    • vet ikke
      1


Anbefalte innlegg

Et sosiologisk problem kan også være at en del fedre begynner å lukte lunta, og råder sønnene sine til å lære seg godt engelsk og finne seg en kone ifra utlandet, fordi norske kvinner har blitt en gjeng selvsentrerte egoister som ikke er til å stole på at ønsker å legge en innsats inn i å opprettholde ekteskapet - med de negative økonomiske og sosiale konsekvenser det uunngåelig får, for menn som blir utpresset av staten til å betale barnebidrag og ikke engang får se barna sine uten å totalt kaste vekk resten av sitt sosiale liv, fordi dama flytter til en annen del av landet for å kunne ha barna for seg selv, og oppleve en hevnaktig rettferdiggjørelse og legitimering av at hun i 3/4 av tilfellene var den som skilte seg.

 

Egentlig tror jeg det løpet er kjørt allerede.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så valget er forbli singel eller å "importere" ifra utlandet? 

Hmmm, det er en sturslig tid å leve i når så mye informasjon kan så lett ødelegges og misledes av folk med forskrudd virkelighetsoppfatning.

 

Eksplosiv økning i barnløse menn

 

På bare 15 år er antall menn uten barn skutt dramatisk i været.

 

Blant menn født i 1945 var 16,7 prosent barnløse. Blant menn født i 1960 er tallet steget til 25,6 prosent. Det betyr at hver fjerde mann i Norge i dag vil møte alderdommen uten støtte fra egne barn.

Lenke til kommentar

 

Så valget er forbli singel eller å "importere" ifra utlandet? 

Hmmm, det er en sturslig tid å leve i når så mye informasjon kan så lett ødelegges og misledes av folk med forskrudd virkelighetsoppfatning.

 

Eksplosiv økning i barnløse menn

 

På bare 15 år er antall menn uten barn skutt dramatisk i været.

 

Blant menn født i 1945 var 16,7 prosent barnløse. Blant menn født i 1960 er tallet steget til 25,6 prosent. Det betyr at hver fjerde mann i Norge i dag vil møte alderdommen uten støtte fra egne barn.

 

 

Forundrer meg ikke.

 

Forresten sånn i tilfellet om min forrige kommentar var tolket feil, så var det med informasjons ødeleggelse en generell kommentar på hvordan feminisme har blitt forskrudd til det som har blitt dubbet "Feminazisme" og ikke hvordan det at norske menn rett og slett ikke gidder å håndtere norske kvinner. 

Endret av Dracoknight
Lenke til kommentar

norske menn rett og slett ikke gidder å håndtere norske kvinner.

Ah.

 

Sånn "alt er menn sin feil".

 

Godt godt, alt ved det samme som det var ved stiftelsen av feminismen, altså.

 

Modern feminism has got it wrong about men

 

Today's feminism teaches British women to see themselves as victims and victims cannot exist without a villain, in this instance – men. In order for this thesis to have any kind of logic, feminists have made sweeping, inaccurate judgments about an entire demographic, based on nothing more than their gender. Ironically, the exact practice they claim to be fighting.

Gender equality requires co-operation on all sides. As a humanist, I'd like to see today's feminists give men a bit more credit - they might just be surprised.

Endret av EinSånnEinJa
Lenke til kommentar

 

... hun i 3/4 av tilfellene var den som skilte seg.

 

Fikk jeg noensinne en kilde på at det er slik, som jeg spurte om, tilbake i innlegg #99?

 

Geir :)

 

Nei.

 

http://lmgtfy.com/?q=skilsmisse+kvinner+initiativ

 

Mer far til barnets beste

 

En undersøkelse fra 1997 viser at kvinner tar initiativ til 60-80 prosent av alle skilsmisser.

Endret av EinSånnEinJa
Lenke til kommentar

Jeg har googlet det. De resultatene jeg har funnet er at det var godt over 70% tidligere, men at forholdet er synkende, og i dag under 2/3. Men de 3/4 henger igjen i debatten.

 

Så sier da også kilden din at likestilling i ekteskapet (hvordan man nå definerer den) fører til mindre skilsmisser.

 

"Kari Moxnes har forsket på skilsmisser og fant ut at kvinner som lever i tradisjonelle ekteskap med kjønnsbestemt arbeidsdeling hadde andre og alvorligere problemer enn kvinnene som levde i mer likestilte ekteskap."

 

Og fra dine lmgtfy-resultater

 

"Mannen har ofte ikke sett hvor forholdet er på vei, men kvinner er i mye større grad følsomme overfor ekteskapelige problemer, de stiller spørsmålstegn og utfordrer. Det gjør ikke mannen, og han regner som oftest ikke med at forholdet ender i en skilsmisse, forklarer sosiologen Michael Gãhler til Expressen.se."

 

"Kvinner reagerer tidligere enn menn på et dårlig forhold. Kvinnenes utilfredshet har vokst og vokst, og når de har forsøkt å ta det opp med mannen sin, har de ikke blitt lyttet til. Mennene har simpelten ikke oppfattet situasjonen like alvorlig som kvinnene har, noe som forklarer hvorfor de har det så vanskelig etterpå, forklarer Wadsby til Expressen.se."

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke den diskusjonen, det blir rett og slett for misandristisk.

 

Det var dine kilder, ikke mine. Jeg ville bare påpeke at Google er en svikefull tjener. Det er derfor man ikke bare bør finne sine egne kilder, men studere dem også, istedet for å overlate jobben til motparten.

 

At alt det kvinner gjør, årsaksforklares med at det er menn sin feil, er en utbredt holdning.

 

Det er for ordens skyld ikke min holdning. Men jeg kjøper nok ideen om at den "tradisjonelle" ektemann ikke ser skilsmissen komme før den treffer ham i solar plexus. Han er for opptatt med andre problemer, jobb etc.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...