Gå til innhold

SLutten av menn-hvorfor?


  

54 stemmer

  1. 1. Er dette virkelig slutten av menn?

    • ja
      6
    • nei
      32
    • nei, vi beveger oss imot likestilling
      18
    • vet ikke
      1


Anbefalte innlegg

Jeg satte og leste på artikkelen i vg http://www.vg.no/nyheter/innenriks/skole-og-utdanning/kvinner-tar-flest-doktorgrader/a/23446609/

og da husket jeg boka "The End of Men: And the Rise of Women" av Hanna Rosin

kjekke linke for de interesserete: 

http://www.dagbladet.no/2012/10/12/kultur/debatt/likestilling/politikk/innenriks/23838308/

 

men hva tror dere?  er dette virkelig slutten av menn?

Endret av EzioAuditoreDaFirenze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Kvinner trenger ikke menn for å få barn lenger.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/kan-aapne-for-saeddonasjon-for-single/a/23288405/

 

2. Mennesker er guder!

http://www.liveleak.com/view?i=3e3_1430683560

 

Mennesker skaper liv og mennesker tar liv. Kvinner kan bestemme om de vil ha gutt eller jentebarn. Kvinner kan bestemme kjønn på barnet gjennom sæd donasjon.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Jeg synes det er strålende at kvinnene utvikler seg. Så er det dumt at vi menn synes å stå på stedet hvil, men det får strengt tatt være vår utfordring.

 

 

 

 

Jo. Det er der sæden som brukes i donasjonen kommer fra...

 

Geir :)

Og hvor lang tid tar det før sæden kommer fra laboratorium?;)
Lenke til kommentar

Jeg synes det er strålende at kvinnene utvikler seg. Så er det dumt at vi menn synes å stå på stedet hvil, men det får strengt tatt være vår utfordring.

 

 

 

Jo. Det er der sæden som brukes i donasjonen kommer fra...

 

Geir :)

tror nok at Feministene=Staten vil selv ikke ha likestilling men kvinnesstilling. Det er alltid snakk om kvinnersrettighet og behov men jeg husker ikke at menn blir nevnt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er strålende at kvinnene utvikler seg. Så er det dumt at vi menn synes å stå på stedet hvil, men det får strengt tatt være vår utfordring.

Enig i at det er strålende at kvinnene utvikler seg. Men ikke enig i at det kun er menn sin utfordring at vi står på stedet hvil. Feks. er det hele samfunnets problem at så mange dropper ut av videregående (særlig gjelder dette gutter), eller den kjønnsdelingen man ser i en del utdannelser og yrker.

 

Jeg har dog ingen tro på at dette er "slutten på menn". I verste fall får man noen områder hvor menn havner i disfavør kontra kvinner, men dette vil etter hvert rette seg opp. Slik er ofte uvikling - pendelen svinger mellom ytterpunktene før den stabiliserer seg mot midten.

 

For man kan jo spørre seg hvor mange kvinner som ønsker seg et samfunn uten menn... :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er alltid snakk om kvinnersrettighet og behov men jeg husker ikke at menn blir nevnt.

 

 

Kanskje du bare ikke legger merke til det når menns rettigheter (eller mangel på det) blir diskutert?

Kanskje dette ikke er et tema i de medier du følger?

 

For jeg både ser det på TV, hører det på radio og leser det i avisene.

I tillegg til at det av og til diskuteres i pauser på jobb, osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Og hvor lang tid tar det før sæden kommer fra laboratorium? ;)

 

 

Hvis du lurer på det vet du lite om biologi.

Det var en spøk. Kunstig sæd må vel være alle superfeministers våte drøm. Hvilken lidelse det må være å være avhengig av menn for å lage barn.

Men seriøst; de aller fleste damer ønsker menn, så hva er poenget med denne tråden i det hele tatt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har eg misforstått fullstendig, eller føler enkelte menn seg trua av at "feministane" har gjort sånn at kvinner tar fleir doktorgrader og det er urettferdig overfor oss menn? Er ikkje det ein tåpeleg måte å sjå det på? Om kvinner tar fleire doktorgrader, tenker eg at det er bra for dei. Det hindrar ikkje dei som føler seg utfordra frå å ta doktorgrad sjølv.

Har ein det synet på feminisme at det har som mål å eksklusivt fremje kvinner utan hensyn til menn, har ein misforstått noko. Likestilling handlar om at menn skal få sleppe det utruleg cheesy og masete mannsidealet og mannemaset også. "menns rettigheter"...

Lenke til kommentar

Har eg misforstått fullstendig, eller føler enkelte menn seg trua av at "feministane" har gjort sånn at kvinner tar fleir doktorgrader og det er urettferdig overfor oss menn? Er ikkje det ein tåpeleg måte å sjå det på? Om kvinner tar fleire doktorgrader, tenker eg at det er bra for dei. Det hindrar ikkje dei som føler seg utfordra frå å ta doktorgrad sjølv.

Har ein det synet på feminisme at det har som mål å eksklusivt fremje kvinner utan hensyn til menn, har ein misforstått noko. Likestilling handlar om at menn skal få sleppe det utruleg cheesy og masete mannsidealet og mannemaset også. "menns rettigheter"...

Det er veldig typisk at en fremstiller de som måtte være uenige med feministiske/feministers standpunkt som 'menn som føler seg truet', heller enn menn som reagerer på noe de opplever urettferdig.

 

Faktum er at vi bla. på UiO har en stor dominans av jenter blant uteksaminerte studenter, og en voldsom skjevhet når det gjelder kjønnspoeng. Dette ville det åpenbart blitt drama av om rollene var byttet om, og det er først og fremst denne urettferdigheten mange reagerer på, selv om enkelte ønsker at det skal handle om menn som føler seg truet.

 

Feminisme handler i svært stor grad om å bedre kvinners kår, og i svært liten grad om å bedre menns. At man fortsetter å påstå det motsatte endrer lite på de tendensene vi faktisk kan observere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...