saggitheman Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Ved Prøvetid og oppsigelsestid på 14 dager, starter da oppsigelstiden fra den dato den ble motatt av motparten, 14 dager etter eller ved start på neste mnd? Vet ikke om jeg vil spørre om dette på jobb... Er vel ikke oppsigelses grunn om jeg spør selv om jeg har takket ja til en annen jobb? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Står ikke Har du sjekket i avtalen/personal håndboken? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Oppsigelsestida i prøvetida skal normalt løpe frå den dagen oppsigelsen blir overlevert. For vanlig oppsigelsestid så er det spesifisert at ein teller frå starten av måneden, dette er ikkje spesifisert for oppsigelsestid under prøvetida. I tillegg så vil mykje av hensikta med prøvetid med 14 dagers gjensidig oppsigelsesfrist være vekke dersom ein etter oppsigelsen må vente til den fjortande i påløåande måned før ein kan gå frå arbeidsplassen. Hensikta med prøvetida er at begge partar skal ha muligheit til å avslutte arbeidsforholdet på forholdsvis kort varsel dersom ein ikkje er fornøgd med arbeidssituasjonen, men samtidig tillate såpass lang oppsigelsestid at begge partar får tid til å omstille seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå