Gå til innhold

God blu-ray avspiller?

Anbefalte innlegg

Hei,

har nylig kjøpt en Sony 55W805 og tenkte å investere i en kalibrerings-DVD for å finjustere innstillingene (tenker jeg går for "Disney WoW" da den skal egne seg for nybegynnere og jeg har lest mye positivt om den).

Til det har jeg forstått det slik at det lønner seg å ha en blu-ray avspiller til, og da jeg har minimal kunnskap på dette området selv, hadde jeg satt stor pris på litt hjelp til valg av ny blu-ray avspiller.

Det jeg er ute etter er rett og slett en blu-ray avspiller som gjør jobben sin. Jeg liker å tenke "det beste- til det billigste", så vet noen her om en god blu-ray avspiller som fungerer utmerket til en billig penge?

På forhånd takk,

Ivo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et godt valg er faktisk en PS3. Den har fremdeles moment nok til at den blir oppdatert. Noe av det kjipeste er spillere som bare blir forlatt og du sitter der med skjegget i postkassa når det kommer plater du ikke kan spille av.

Hardware i PS3 er veldig fleksibel så det meste lar seg løse i software.

Var ikke klar over at Disney hadde laget kalibrerigsløsning, men den virker grei nok i forhold til hva den dekker teknisk.

Lenke til kommentar

De fleste entry-level modeller fra de store merkene vil deg helt ypperlig bilde både i original og oppskalert oppløsning.  Jeg bruker fremdeles den billigste modellen fra Samsung på fjerde året eller så og er svært fornøyd.  Låner med meg nyere og dyrere modeller hjem sånn i ny og ne, men har aldri sett forskjeller i billedkvalitet (på en 60" plasma).  De får flere innebygde finesser og fiksfakserier selvsagt, men billedkvaliteten står på stand-by.

Lenke til kommentar

Så lenge man kjører digitale signaler er det ikke rare forskjellen. I analogtiden med CRT var det mer problemer med slikt. Husker jeg hadde et Matrox Milennium skjermkort som var veldig skarpt og fint i bilde, så byttet jeg til GeForce 2, og dermed så bilde på skjermen ut som om den var smurt inn med olje. Slike problemstillinger slipper du i dag, og egentlig skjønner jeg ikke helt poenget med en ekstra spiller.

Lenke til kommentar

Takk for gode svar! Nå har det seg slik at vi har tenk å investere i en Xbone i nærmeste fremtid, så da er nok PS3 utelukket.

Men mer spesifikt hvilke modeller vil dere anbefale da?

Edit: Den billigste jeg fant på Komplett er denne: https://www.komplett.no/samsung-bd-f5100-bluray-spiller/777224

Edit 2: Fant den til en 100-lapp billigere på Elkjøp.

Men denne: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/blu-ray-dvd-og-barbar-dvd/BDP2110/philips-blu-ray-spiller-bdp2110 er den billigste på Elkjøp til 399,-.. kanskje jeg bør gå for den da?

Betyr det med andre ord at dette holder i massevis for mitt bruk? Enkelt og greit avspilling av blu-ray filmer og kalibrerings-DVD :-)

Endret av ivochristian
Lenke til kommentar

Vil tro det er alt som skal til ja.  Du får sikkert mye den samme kvaliteten med Philips som med Samsung, men jeg ser at Philips ikke nevner MKV under kompatible formater og det er i alle fall et must for min del.  Dermed anbefaler jeg Samsungspilleren.  Streaming over DLNA vet jeg også fungerer veldig bra hos Samsung, om det noen gang skulle bli aktuelt.

Lenke til kommentar

Oppo lager vel det som sees på som markedsledende blu-ray spillere. De koster litt, men har fantastisk kvalitet.

Personlig skjønner jeg ikke hva man skal med blu-ray spillere lengre; kjører alt inn på NAS tapsfritt og spiller dem av via pc koblet til TV/receiver via HDMI. Har en relativt ok panasonic blu-ray-spiller som ikke har blitt brukt på et par år :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...