Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekkesteder for dem som har hatt en spesiell fortid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke såvidt jeg vet, men du kan jo alltids besøke de "vanlige" nettstedene og fortelle hva du søker på profilen din. Sikkert andre i samme situasjon. I "verste" fall finner du en som ikke er i samme båt, men som aksepterer deg for den du er, noe jeg regner med er delvis årsaken til at du søker en som er i samme båt. 

Lenke til kommentar

Jeg er selv eksalkoholmisbruker. Kunne tenkt meg å finne en å leve med som har hatt samme fortid. Finnes det noen spesielle sjekkesteder på nett for meg?

Anonymous poster hash: 499e6...a9a

Huff, det hørtes ut som en fryktelig dårlig ide. Statistisk sett er det svært sannsynlig at man selv som tidligere missbruker ramler utpå igjen dersom partneren gjør det samme først. Livet er fullt av nedoverbakker, og fristelsen for å ramle utpå igjen kommer til å være svært stor til tider. Det siste du trenger er en på din side som hjelper deg å dytte. Og også omvendt, om du selv ramler utpå, så vil din partner ta det som unnskyldning for å gjøre det samme, og gi deg dårlig samvittighet.

For å illustrere med litt enkel matte: Om det er, la oss si 50% sjanse for at du ramler utpå igjen de neste 5-10 årene, og det samme da, for partneren din. Om det så er 100% sjanse for at den ene drar den andre med seg (Og det er det nesten ifølge statistikken), så har dere begge økt sjansene deres for å ramle utpå til 75%!

Som "Sitronsaft" sier, prøv heller de vanlige sidene, og se om ikke det finnes noen for deg der. Hvorfor skulle ikke du fortjene noen som kan støtte deg, i stedet for å være med å ødelegge?

Lenke til kommentar

Om jeg finner en jeg liker som ikke blir så skeptisk over min fortid at hun ikke tør å innlede noe forhold så har jeg ikke noe i mot det. Er bare redd for at det blir vanskelig. Vil jo ikke lyve eller holde noe skjult heller. Er helt enig i at det kan være risikabelt.

Anonymous poster hash: 499e6...a9a

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare opplyse i en nettprofil at du er avholds og setter stor pris på det samme hos en partner? Historien din med alkohol kan man fortelle om senere om man finner tonen og heller ta det derifra mener da jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...