Gå til innhold

Musa mi fungerer ikke lenger.

|SeVen|

Anbefalte innlegg

Skjedde noe utrolig rart igår, jeg drev å OC maskina mi, da jeg var ferdig klokka jeg den ned igjen. 10x200, alt virket bra, men så fant jeg ut at jeg hadde sp1 installert, jeg tok å uninstallerte den ig restartet. Så fungerte plutselig ikke USB musa mi... hva skjer tenkte jeg?! Har USB tastatur og det funket fint, men ikke musa. Heller ikke ps2musa funka. Noen som har hatt samme problem ? Litt kjedelig med mus som ikke funker. Står: Driver sucesfully loaded, but cant find the hardware"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oki.... ehm... hvis du har mulighet til å disable usb i BIOS og reboot med gammle typen kontakter og så restarter du og ENABLER usb igjen... tror det skal funke da.. slik hadde det skjedd når jeg tok på usb med dual optical. Vet egentlig ikke hvorfor det skjedde men tror det var pga driverene i windows ikke klarte å dektektere det eller noe slikt.. En kamerat som fortalte det til meg da.. lykke til iallefall...

Men hvorfor avinstallere servicepack 1?? er ikke den bare grei da? Hvis det overnevnte ikke skulle fungere så bør du vel prøve å installere SP1 igjen... kanskje det er noen nyere drivere der som ble fjernet da du avinstallerte SP1.. De gamle blir jo da slettet når man installerer nyere drivere... ikke sant?

Lenke til kommentar
oki.... ehm... hvis du har mulighet til å disable usb i BIOS og reboot med gammle typen kontakter og så restarter du og ENABLER usb igjen... tror det skal funke da.. slik hadde det skjedd når jeg tok på usb med dual optical. Vet egentlig ikke hvorfor det skjedde men tror det var pga driverene i windows ikke klarte å dektektere det eller noe slikt.. En kamerat som fortalte det til meg da.. lykke til iallefall...

Men hvorfor avinstallere servicepack 1?? er ikke den bare grei da? Hvis det overnevnte ikke skulle fungere så bør du vel prøve å installere SP1 igjen... kanskje det er noen nyere drivere der som ble fjernet da du avinstallerte SP1.. De gamle blir jo da slettet når man installerer nyere drivere... ikke sant?

Jeg har dual optic mus, regner med at det løser problemet da.

SP1 ødelegger hele maskina mi, dens drivere og oppdatering gjør at fjernstyring og driver oppdateringer blir vansklig. Registeret blir også litt omorganisert slik at jeg ikke får gjort de endringene der jeg vil. Og acc mouse er umulig å få vekk også, den er låst i registret. SP1 gjør også at OC blir vanskligere. Mulig dette gjelder bare maskina mi, men SP1 er noe dritt er iallefall min erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...