Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Prøve seg på studievenninne

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vet at det finnes utallige tråder om slike ting som dette her, men jeg gir det et forsøk likevel og håper på at folk gidder å lese gjennom og gi meg fem cent. Hadde satt stor pris på noen råd :)

På studiet jeg er på nå så er vi en vennegjeng som har holdt sammen i nesten to år. I løpet av de siste månedene så har jeg fått skikkelig sansen for en av jentene i denne gjengen. Sånn at jeg føler at jeg bare MÅ prøve meg. Spesielt fordi jeg innbiller meg at jeg også kan ha en sjans. Jeg er ikke sikker, og har tatt feil før, men jeg har ihvertfall en god magefølelse. Det som gjør meg veldig i tvil er spesielt to ting:

For det første så er vi i kollokvier på flere timer mange ganger i uka. Ikke drit der du spiser osv, går det skeis så blir det jo litt (/veldig, disse jentene i gruppa er ganske så forsiktige av seg) anstrengt. Kjipt når man er bundet til å møte hverandre så mye den neste måneden. For det andre så drar denne jenta på utveksling i et halvt år om nøyaktig en måned. Feigingen i meg skriker at jeg har mye og tape og lite å vinne (utveksling tatt i betraktning). Men følelsene sier go.

Jeg lurer altså veldig på om jeg skal "gå for det", eller la det ligge. Det suger litt å feige ut, samtidig så føler jeg at feigingen i meg som ber meg om å la det ligge har et lite poeng også..

Hvis jeg skal gå for det så sliter jeg litt med å finne ut hvordan jeg skal gå fram. Vanligvis ville en ok framgangsmåte vært å sondere terrenget å gi det et forsøk på en fest eller noe lignende hvor stemningen er litt mer avslappet tenker jeg, men det er utelukket i dette tilfellet. Vi er blakke jævler begge to og har mye å gjøre. Blir ikke noe festing i lag før en avskjedsfest om da en måned. Jeg ser for meg to måter, om jeg skal gå for det. Enten be henne ut på kaffe, eller en gang i nær framtid, gi henne et kyss uten noe mer "forvarsel" enn det. Om det ikke går veien så vil hun jo skjønne opplegget uansett om jeg ber henne ut på kaffe eller bare går for gull med en gang. Kaffe har jeg aldri bedt henne ut på før.

Hva tenker dere? Jeg har svært lite erfaring med edru dating. Be henne på kaffe? Gå for gull med en gang? Blåse i hele greia? Jeg har forstått såpass at slike ting ikke bør taes over sms og lignende. Be henne ut på en kaffe face to face, eller bare sende henne en melding? Jeg har virkelig null peiling :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig! Selv om det er en klisje så er det mye sant i uttrykket "du angrer ikke på ting du har gjort, men på ting du ikke har gjort". Svarer hun ja til det så vil jo det uansett være så nærme grønt lys som man får det. Men ikke sms? Jeg er smertelig klar over at det er feigt, men det gjør det litt lettere å beholde verdigheten for begge to framover da.

Takk for svar (y)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Spar deg selv og henne for smerten med å begynne og date rett før hennes utveksling. Ta det heller når hun kommer tilbake.

Lenke til kommentar

Siden hun skal reise vekk et halvår kompliserer det saken litt. Men savner hun deg når hun kommer tilbake, er jo saken klar!

Jeg ville gått fram slik:

Gi henne alt det beste av deg i denne siste måneden! Hjelp henne med skoletingene, be henne med på artige spennende aktiviteter (ikke date-ting ved et kaffebord), dagstur til en fjelltopp osv, alt du klarer å finne på! Uten å 'gå for gull'. Hvis hun da 'får følelser for deg' (som det er så populært å si) så er jo saken klar  :)

Hvis ikke, så kanskje hun kjenner på savnet av deg når hun er borte?

Men å bli romantisk sånn ut av det blå nå i eksamenstiden og rett før hun skal reise, vil være en bjørnetjeneste for dere begge.

Og det blir vanskelig midt oppi alt dette for henne å kjenne på om hun liker deg på den måten.

Lenke til kommentar

Har du aldri gitt henne en klem?  Klem både henne og de andre når det er naturlig. og det bør det være rett som det er.

Merker du at hun liker det så klem henne mer, skritt for skritt!

Det er ikke nødvendig å dumme seg ut med noe mer. 

Men du merker fort hvordan hun reagerer, om du føler deg oppmuntret til å gå videre! La henne gjerne få huske deg godt når hun reriser bort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...