Gå til innhold

Grillvær...?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Jaeggen.

Ja, dette er en klassiker, selv om MB 220SE bare ble produsert i vel 66.000 eksemplarer i årene 1959-65 !

Det er en viss interesse for denne modellserien, men rustproblemer har nok dessverre "ødelagt moroa" for mange MB-entusiaster !

Bilen på bildet ser velholdt ut, med tanke på at den er 51 år gammel, og listene er forkrommet stål, - ikke lakkert plast :)

Det synes ikke så godt på bildet, men denne modellserien var som regel utstyrt med hjulkapsler der senterkoppen var lakkert i bilens originalfarge ! :)

M v h Albert.

Lenke til kommentar

Tennene løper i vann når jeg ser slike bilder av fordums storheter. For meg en uoppnåelig drøm på 60-tallet.

Fint med utfyllende bilder.

Vennlig hilsen Ragnar

Takk for kommentar.

Disse bilene var vel relativt uoppnåelig for de fleste på 60 tallet :-)

Lenke til kommentar

Hei, Jaeggen.

Ja, dette er en klassiker, selv om MB 220SE bare ble produsert i vel 66.000 eksemplarer i årene 1959-65 !

Det er en viss interesse for denne modellserien, men rustproblemer har nok dessverre "ødelagt moroa" for mange MB-entusiaster !

Bilen på bildet ser velholdt ut, med tanke på at den er 51 år gammel, og listene er forkrommet stål, - ikke lakkert plast :)

Det synes ikke så godt på bildet, men denne modellserien var som regel utstyrt med hjulkapsler der senterkoppen var lakkert i bilens originalfarge ! :)

M v h Albert.

Takk for kommentar.

Nåværende eier er den 3 eieren av denne bilen.

Eier 1 . 1964-1970 (Tysk eier)

Eier 2. 1970- 2015 (Opprinnelig tysker med bosted i Norge)

Litt rust på denne også i den ene hjulbrønnen bak, ellers bra. Nye setetrekk og tepper er sydd og montert i tyskland. Bilen er i daglig bruk :-)

Lenke til kommentar

En flott gammel luksusbil dette. Det var ikke så mange Mercedeser på de norske humpete veiene i 1964. Dette ser ut som et prakteksemplar. Fint formidlet dette.

Mvh Torbjørn

Takk for kommentar.

Det var vel ikke akkurat overflod av disse på de norske veien i midten av 60 årene vil jeg tro :-)

Lenke til kommentar

Fin serie med en flott bil. W111 har mange interessante detaljer som bl. a et vertikalt speedometeret. Om jeg ikke tar helt feil så er det den eneste modellen fra Mercedes-Benz som har denne noe spesielle løsningen.

Takk for kommentar :-)

Om det er den eneste modellen med vertikalt speedometer fra Mercedes vet jeg ikke, men denne hadde iallefall det :-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...