Jaeggen Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Grillvær...? Mercedes Benz 220SE Modell W-111 Årsmodell 1964 Se bildet Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Tennene løper i vann når jeg ser slike bilder av fordums storheter. For meg en uoppnåelig drøm på 60-tallet. Fint med utfyllende bilder. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Hei, Jaeggen. Ja, dette er en klassiker, selv om MB 220SE bare ble produsert i vel 66.000 eksemplarer i årene 1959-65 ! Det er en viss interesse for denne modellserien, men rustproblemer har nok dessverre "ødelagt moroa" for mange MB-entusiaster ! Bilen på bildet ser velholdt ut, med tanke på at den er 51 år gammel, og listene er forkrommet stål, - ikke lakkert plast Det synes ikke så godt på bildet, men denne modellserien var som regel utstyrt med hjulkapsler der senterkoppen var lakkert i bilens originalfarge ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Torbjørn Milje Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 En flott gammel luksusbil dette. Det var ikke så mange Mercedeser på de norske humpete veiene i 1964. Dette ser ut som et prakteksemplar. Fint formidlet dette. Mvh Torbjørn Lenke til kommentar
Jaeggen Skrevet 7. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2015 Tennene løper i vann når jeg ser slike bilder av fordums storheter. For meg en uoppnåelig drøm på 60-tallet. Fint med utfyllende bilder. Vennlig hilsen Ragnar Takk for kommentar. Disse bilene var vel relativt uoppnåelig for de fleste på 60 tallet :-) Lenke til kommentar
Jaeggen Skrevet 7. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2015 Hei, Jaeggen. Ja, dette er en klassiker, selv om MB 220SE bare ble produsert i vel 66.000 eksemplarer i årene 1959-65 ! Det er en viss interesse for denne modellserien, men rustproblemer har nok dessverre "ødelagt moroa" for mange MB-entusiaster ! Bilen på bildet ser velholdt ut, med tanke på at den er 51 år gammel, og listene er forkrommet stål, - ikke lakkert plast Det synes ikke så godt på bildet, men denne modellserien var som regel utstyrt med hjulkapsler der senterkoppen var lakkert i bilens originalfarge ! M v h Albert. Takk for kommentar. Nåværende eier er den 3 eieren av denne bilen. Eier 1 . 1964-1970 (Tysk eier) Eier 2. 1970- 2015 (Opprinnelig tysker med bosted i Norge) Litt rust på denne også i den ene hjulbrønnen bak, ellers bra. Nye setetrekk og tepper er sydd og montert i tyskland. Bilen er i daglig bruk :-) Lenke til kommentar
Jaeggen Skrevet 7. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2015 En flott gammel luksusbil dette. Det var ikke så mange Mercedeser på de norske humpete veiene i 1964. Dette ser ut som et prakteksemplar. Fint formidlet dette. Mvh Torbjørn Takk for kommentar. Det var vel ikke akkurat overflod av disse på de norske veien i midten av 60 årene vil jeg tro :-) Lenke til kommentar
MikaelTj Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Fin serie med en flott bil. W111 har mange interessante detaljer som bl. a et vertikalt speedometeret. Om jeg ikke tar helt feil så er det den eneste modellen fra Mercedes-Benz som har denne noe spesielle løsningen. Lenke til kommentar
Jaeggen Skrevet 8. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2015 Fin serie med en flott bil. W111 har mange interessante detaljer som bl. a et vertikalt speedometeret. Om jeg ikke tar helt feil så er det den eneste modellen fra Mercedes-Benz som har denne noe spesielle løsningen. Takk for kommentar :-) Om det er den eneste modellen med vertikalt speedometer fra Mercedes vet jeg ikke, men denne hadde iallefall det :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg