Sampson Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 "healers" og medium, finnes mye rart, og ofte går de veldig langt i hva de lover. Hvorfor blir de ikke dømt for slikt? http://www.tv2.no/2015/05/06/nyheter/thea-steen/kreft/toppsaker/6889461 Lenke til kommentar
Zash Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Sorry mac.. Kvakksalverloven ble opphevet i 2004... Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Og på skyhøy tid å få gjeninnført spør du meg. Man åpnet jo rett og slett opp for mulighetene for svindel. Nå er det jo heldigvis ett par andre lover som fort spiller inn om man prøver seg på slike stunts da. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Og på skyhøy tid å få gjeninnført spør du meg. Man åpnet jo rett og slett opp for mulighetene for svindel. Ikke bare svindel. Dette er rett og slett livsfarlig. På grensen til uaktsomt drap. 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 8. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2015 Og på skyhøy tid å få gjeninnført spør du meg. Man åpnet jo rett og slett opp for mulighetene for svindel. Ikke bare svindel. Dette er rett og slett livsfarlig. På grensen til uaktsomt drap. Som i saken jeg postet anbefales kreftsyke til å avbryte behandling, virker helt sykt. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Og på skyhøy tid å få gjeninnført spør du meg. Man åpnet jo rett og slett opp for mulighetene for svindel. Ikke bare svindel. Dette er rett og slett livsfarlig. På grensen til uaktsomt drap. Enig at det kan bli det i visse sammenhenger. Fake ubekreftede helbredelsesmetoder som er rettet mot desperate mennesker er kvalmende. Tar de i alt overmål penger for det så burde det straks bli straffbart. Ergo så burde lovverket komme på plass, ikke bare for å straffe svindleren, men for å beskytte de ofrene dette fører med seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå