Novec Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Her kommer det dere har ventet på - siste del av parallellportstyringen! Les, nyt og bygg :-) Les mer her Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Gromt! Dette skal benyttes i fremtidige mods, helt sikkert! Vanvittig inspirerende og letfattelig! :-) -Stå på! Audun Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Der kom den opp ja! Vil bare legge til at ULN2803A har innebygde dioder som motvirker den motinduserte spenningen spolene til releene lager. Det er derfor økonomiversjonen ikke har ekstra dioder. Den påkostete versjonen har ekstra dioder for å øke redundans til kretsen. Lenke til kommentar
Orak Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Dette er virkelig kult Veldig kreativ sak å skrive om! Stå på ! Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Jeg sier bare HTPC, ir-probe, girder, Hauk, Pronto RU950 og motorisert lærret i himling.... Say no more. Takk for tipsene! DrErling Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Jeg sier bare HTPC, ir-probe, girder, Hauk, Pronto RU950 og motorisert lærret i himling.... Ahh... det hadde vært noe! Har en HTPC på gang Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 *Venter til Hangala-Bangala Inc. i Kina begynner å masseprodusere disse og selge dem for 36,90 på Clas Ohlson* Lenke til kommentar
Marius Horten Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Da var man av gårde for å finne deler... Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Hvilke mål har printkortet. Må få skrevet det ut i rett "målestokk" :-) (100x160 ?) Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Hadde vært greit med en printkortguide for oss som ikke har peiling på det. Ellers synes jeg at HAUK er et genialt prosjekt. Keep øp teh good wørk! Lenke til kommentar
malbrigt Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Delen er bestilt, surt at elfa ikke får inn 42-051-59 før den 28. Men men, får jo heller ikke fiksa pcb før de kommer. Gleder meg more than ever nå! Bursdag i morgen så blir en fin gave =P Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Aah! Dette har jeg ventet lenge på En fantastisk lettfattelig og god artikkel, det eneste jeg savner er en bruksanvisning til hvordan man kan bruke paralellporten som pwm-styring til vifter... Men det er jo en helt annen sak egentlig. Hva med å legge ut koblingsskjema? Det kan være greit å kikke på mens man holder på. Lenke til kommentar
hce Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Må bare si at jeg er imponert av artikkelen, du løste faktisk et lite problem med robotprosjektet mitt Da jeg sliter med lite effekt ut fra et IO kort, hadde helt glemt buffermuligheten. Er bare en liten detalj jeg savner, kretsskjema. Savner muligheten til å se hvordan alt er koblet sammen, det er kanskje andre som også vil se dette. Alle er ikke raserførere i elektronikk. Stå på! Lenke til kommentar
Pedro80 Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 [b]Dette er genialt folkens![/b] Takk for guiden. Et lite Tips: Dere kunne kanskje mekket en kort og lettfattet guide til hvordan man enkelt mekker selve kretskortet. F.eks. med stæsj fra Clas Ohlson eller Elfa. Mekka selv et i kjelleren engang med en sterk lyskaster, fungerte helt fint :-) mvh Peder Schmedling Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Veldig bra guide!!! Jeg planlegger å bygge en slik på skolen (GK elektro) men har litt dårlig fantasi... Hva i alle dager kan den brukes til??? Greit at den kan brukes som bryter til masse rart... Men hva? Det er ikke lov til å bruke den i faste instalasjoner! Og Jeg har ikke lyst på flere ledninger rundt PCen... I hvertfall ikke ledninger ut fra veggen! Lenke til kommentar
twinings Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Skal bygge en Hauk 1, men er det lurt å belaste releene direkte uten kontaktor(effektrele)? Overslag, varmeutvikling etc.. -bedre å la et lastrele bli styrt av releet på kortet spesielt på induktive laster. -eller..? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Endelig var den her... Enkel oppbygging med den IC'en da... Håper det kommer mer om hva du skal bruke den til... Btw, finnes det noen 12V radiostyringer slik at jeg kan skru på/av et rele i mottakeren... Altså en enkel måte å gjøre dette på... Man kan jo kjøpe slik kontakt-dings med fjernkontroll, og ribbe fjernkontrollen og koble til porten... Da kan man bare sette en slik kontakt dings på ledninga til tv'en (eller hva man vil styre) så kan man slå på/av fra software... Lenke til kommentar
EC Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Sigurd2: Sjekk at det er 2,54 mm mellom hvert av hullene på IC'n og på parallellporten, så skulle det stemme. Mitt kretskort er ca. 16,7x9,2 cm, men det kommer jo litt an på hvordan en kapper det. Lenke til kommentar
Marius Horten Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 for de som ikke tørr lage dette selv kan vel kjøpe seg et slikt, men halve morroa er jo å lage det selv :nice: Lenke til kommentar
Grimnar Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Bare en kvikk respons på det kortet, hadde det ikke vært bedre om tilkoblingen til strømmen lå på samme siden som tilkoblingen til paralellporten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå