Gå til innhold

Irriterende støy fra kabinettet

DevN

Anbefalte innlegg

Har ikke kommet fram til så mye, men fant blant annet ut av det kom fra en vifte. Det var det vel ingen som hadde trodd? *grin*

Vel, har tatt et lite opptak (wav) av lyden, men den forklarer ikke mye, da den ikke ble så bra. Plateselskapet sa at det var alt for dårlig til å selge. Skal prøve meg på gaten i morgen, fra i morgen må man betale lisens for den. Men ut denne dagen kan dere høre på den, trykk her!

Den var ganske urelevant ville jeg tro. Men til saken, hvordan feilsøker jeg for å finne ut hvor den kommer fra? Er 88 % sikker på at det er CPU-viften, og 12 % sikker på at det er hovedkort-viften. Aner ikke om den kan få slike infeksjoner, men, men...

(Har i midlertid et Abit NF7-S V2 hk)

For de som har sett meg i tidligere tråder, hvor jeg lurte på hvilken vifte jeg skulle kjøpe til CPU-en... Nei, jeg har ikke kjøpt ennå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd å holde fingeren på CPU-viften, eneste som er åpen på midten, slik at jeg kan stoppe den litt. Men ble jo ikke helt overbevist.

Å trekke ut kontaktene er da en måte, men nå er det jo det at den lyden ikke er der hele tiden. Og trekke ut CPU-vifte kontakten er da litt risikabelt? Viften på hovedkortet er loddet fast så vidt jeg kunne se, og har ikke noe ledning. Kabinett-viften er jeg sikker på at det ikke er. :-)

Lenke til kommentar
Og trekke ut CPU-vifte kontakten er da litt risikabelt?

Neida, det er ikke noe problem. Temperaturen stiger ikke fort når prosessoren ikke jobber (så lenge kjøleribba sitter på, selvsagt ;) ).

Hvis du er avhengig av å koble ut vifta over en "lengre" periode, bør du holde øye med temperaturen.

Lenke til kommentar

Hørtes jo ut som en dc10 jo, enten så har du trøkka en dårlig mic opp i vifta eller så bråker det no jæ*lig... Prøv med silikonoljetrikset

ta litt symaskinolje eller 5.56 eller noe sånt på en tannpirker og påfør i hullet i viftens akse, finnes vifter som ikke har det hullet, da må du prøve å dryppe ned underfra. la vifta ligge slik at dråpene kan sive ned i vifta en par minuters tid, så drar du vifta et par ganger rundt før du monterer den igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...