sness Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Har nå klokka opp prossesoren til XP3200+ Jeg har hvertfall satt Multiplikatoren og FSB opp til 200*11. Men når jeg starter maskina så står det ikke XP3200, det står kun Athlon (XP) 2200MHz. Tror det var det det stod...ikke noe om XP3200. Noen som vet hvorfor? Skal det ikke stå XP da? Det gjorde det hvertfall med den forrige XP'n jeg hadde som jeg klokka. OS'et er XP om det har noe å si... Og de nyeste driverne som ble sluppet nylig, til nForce2. Og et Hercules Radeon 8500LE kort med nyeste ATI-drivere. Er det noe jeg har gjort galt? Også har jeg satt Vcore opp til 8,5... Er det litt for mye og hvordan ser jeg om det er stabilt eller ikke om jeg skal sette den ned? Har 2x512 DDR 2700 brikker også. Satte de på Turbo, men aner ikke åssen jeg skal stille de inn selv. Noen som kan hjelpe meg med det? Skulle gjerne hatt de mest optimale innstillingene til hele PS'n Håper noen gidder å hjelpe iom at jeg ikke har så stor peiling på klokking, bare vet hva jeg skal stille på. Ellers stor takk Lenke til kommentar
bat.man Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Hadde tidligere også nf7-s v. 2.0 og fikk samme resultat. Men det har jo ingenting å si på ytelsen at det står 2200 mhz eller XP3200+. 3200+ kjører jo på 2,2 ghz. Vcore på 8,5!?. Tror dette må være en skrivefeil fra din side. Default vcore, hvis jeg husker riktig skal være rundt 1,7 eller i nærheten. Tror jeg hadde min på 1,750. Men det er en stund siden jeg hoppet over til intel(ingenting galt med amd, angrer litt faktisk). For å sjekke om systemet ditt er stabilt kjører du benchmarktester etter du har klokka. F.eks 3dmark01/03, cpu mark, prime, aquamark + mange andre alternativer. Disse programmene stresser komponentene i systemet ditt for å sjekke hvordan de klarer seg. Hvis pcen blacker ut eller du får blåskjerm må du nok klokke ned eller justere strømmen. Justering av strømmen for høyt er ikke å anbefale hvis du ikke har ett bra kjølesystem. heavy duty klokking krever vannkjøling. Nå finnes det ingen fasit på hvordan du skal klokke ditt system, da det er ingen som er like. Det eneste som nytter, er prøving og feiling. Husk at som regel vil garantien på prossesoren gå ut i samme sekund som du begynner tukle i softmenu. Så prøv deg forsiktig frem. Lenke til kommentar
sness Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 Beklager, 8,5 var litt feil ja Var vel 1,850 jeg mente Jeg får prøve meg litt fram Det ang 2200MHz og XP3200+, så er det jo litt mer stilig når det står XP der, og ikke noe annet...er jo XP jeg har! ;D Skrytefaktor man kaller det? XP2800+ kjent for å gå høyere enn XP3200+ også? Hadde hvertfall blitt glad om den viste XP isteden for bare MHz Lenke til kommentar
andgob Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 jeg har någenlunde samme problem, hadde vært kjekt om noen kunne hjelpe sness her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå