Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Trådløst signal, men ikke tilgang (Netgear WNR2000v3)

Anbefalte innlegg

Har holdt på plyndre i timevis med dette. Får ikke trådløs tilgang.

Alt ser ut til å fungere, og med kablet fungerer internett som før gjennom samme ruteren.( Netgear WNR2000v3 )

Har hatt det trådløse signalet deaktivert i par år, fordi jeg ikke bruker det. Nå aktiverte jeg det, for jeg skal teste det på en tlf.

Trådløs lyser blått, og nettverket viser at det er tilgjengelig på både mobilen og en bærbar jeg har. 

Men når jeg velger det og skal koble til, kommer det bare beskjed "kan ikke koble til.. ". Opprettet også gjestenettverk uten sikring, men likt med den også.
Noen som har formening hva som er feil? Legger et par bilder av innst. nedenfor om noe ser noe feil der. Spør gjerne om flere hvis det trengs.

post-12139-0-59645800-1430923966_thumb.jpg

post-12139-0-10952600-1430923952_thumb.jpg

post-12139-0-94493500-1430923958_thumb.jpg

Begriper ikke hva som er feil.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdater firmware på router og drivere på nettverkskortet i PCen... Kan ikke se noen årsak til at det ikke skal virke utifra bildene dine...

Og skru av WPS - sikkerhetsrisiko!

Eh javel, mener du jeg bør hake av der det står  "deaktiver ruterens pin kode" under "WPS-innstillinger"?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Slå av Auto på kanal. Ikke alle dingser som liker det. Bruk inSSIDer for å finne beste kanal.

Gjør som nevnt over: Ta en full reset, oppgrader til nyeste SW, og sett opp på nytt.

Lenke til kommentar

Slå av Auto på kanal. Ikke alle dingser som liker det. Bruk inSSIDer for å finne beste kanal.

Gjør som nevnt over: Ta en full reset, oppgrader til nyeste SW, og sett opp på nytt.

Takk, det hjalp litt. Fungerer nå, men bare når jeg slår av sikkerhet til "ingen".

post-12139-0-74311200-1430991936_thumb.jpg

Da får jeg tilgang med de andre dingsene, det gjorde jeg ikke før reseten. Men når sikkerhet er på, vil de ikke selv om jeg skriver inn riktig passord.

Men en ting jeg fant ut nå, er at det er en fysisk knapp bak på ruteren til å slå av/på trådløs med. Den visste jeg ikke om. Så siden jeg bruker bare trådløs sjelden og lite, er det vel ikke så farlig? Tror ikke det er noen hackere rundt her, Bare få vanlige familiehus innen rekkevidde. Kan det skje noe egentlig? :hmm:

Den der inSSIDer fant ikke noenting på Pc.en sier den.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Har du spesialtegn i passordet ditt - ÆØÅ f.eks? 

inSSIDer fant ingenting? Har du ikke WiFi kort da?

1. Ikke spesialtegn nei men 1 stor bokstav pluss tall og små bokstaver.

2. Innstalerte inSSID på den vanlige (stasjonære) PC'en, skulle kanskje vært på noen av de andre?

Det er altså slik: Pc'en er koblet med kabel fra ruteren. Bruker aldri trådløst på den.

Så det jeg prøvde få trådløs tilgang til, er en bærbar og en ny windows mobil. Kan vel ikke innstallere inSSID på de, hvis det var det dere mente?

Den bærbare er bare en gammel DELL med linux på. Vet ikke om det går an å installere det på den engang, men den er ikke viktig heller da. Bere tester det trådløse med den også.

Lenke til kommentar

inSSIDer finner trådløse nettverk... Så er rimelig håpløst å installere det på en maskin uten WiFi......

Du kjører altså Linux på maskinen med WiFi... Hvorfor nevnte du ikke dette i første post? Gi mest mulig info til å begynne med!

Årsaken her da ligger nok i feil/dårlige drivere i Linux...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Selvsagt må inSSIDer installeres på en PC med trådløst kort. Hvordan skal den ellers kunne analysere nettet ditt? Magic?

Lenke til kommentar

Oppdatering: Har fått det til nå.

Det ser ut som rekkefølge på tall og bokstaver i passordet har noe å si. Det forrige hadde jeg disse mixet, først en boks. dertter 2 tall, tre bokstaver og så to tall igjen.

Nå laget jeg et passord med alle bokstaver først, og så alle tall etter der. Da virker det! og det virker på begge deler, og så linuxen.

Javel, det var rare greier men ok.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Rekkefølgen på tegn har ikke betydning, forutsatt at det er gyldige tegn. Det er mange enheter som krever 8 tegn eller mer i en WPA-nøkkel, så det er nok heller her problemet ditt lå, siden du hadde 7 tegn tidligere. Hvor mange tegn har din nye WPA-nøkkel?

Off topic: Det finnes, såvidt jeg vet (og jeg har søkt en del), ikke apper tilsvarende inSSIDer på hverken iOS eller Windows Phone. Ser ut til at det er kun Android av mobiler/tablets som har nok åpninger fra appene inn i OSet til at dette er mulig. Samt på nettbrett med Windows, da (ikke RT), som kjører samme inSSIDer som en PC.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

først en boks. dertter 2 tall, tre bokstaver og så to tall igjen.

Hva mener du med "en boks"? Hører ut som et spesialtegn for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...