Gunfreak Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Scourge of war: waterloo er et nytt spill i Scourge of war serien. De tidligere spillene er satt til den amerikanske borgerkrigen. Dette er første spillet satt til en annen periode. Noe som gjør at nan må legge til nye ting som at infanteri kan okupere byggninger. UI har fått forbedringer også, jeg regner også med at kavaleriet er også strekt forandra til å passe perioden. Det er 3 hærer i spillet, de anglo-allierte, prøysere og Frankrike. De anglo allierte består av britter, tyskere og nederlenderne/belgiere. Kjennetegnet for serien er den realistiske chain of command. Du styrer som oftes ikke Napoleon, Blucher eller Wellington. Men generalene under dem, i de 20 senarioene so kommer med spillet, vil du vanligvis spille brigade, divisjons eller korps kommandør. Med en brigde har du mellom 2000 og 5000 mann under din commando. I en divisjon har du opp mot 15 000 mann, og en korps general can styre opp mot 30 000 mann. Er du en brigade general, må du belage deg på å få ordre fra din overordnede en divisjons general. På andre siden er du en divisjons general gir du ordre til dine brigader(gjerne 2 eller flere) Hver enhet har en egen ai, er du en korps general og gir ordre til generalene under deg, er noen bedre enn andre, basert på historiske kilder. Kanskje han ene divisjons generalen di er ubrukelig, og blør holdes et godt øye på. Han andre stoles på, han gir du oppgaven med å angripe den vanskelige posisjonen. Du kan selv forandre størrelsen på enheter (kunne i de tidligere spillene så regner med det går nå også) Standard er 1:4 så en enhet på 800 mann har 200 sprites i seg. Men du kan gjøre hva du vil, tar du 1:1 har hver enhet ekte mengde, da kan du forvente enheter fra 200 til 1050 mann. Det er heller ingen limit på antall enheter. Men med 1:4 standard vil et korps ha ca. 9000 sprites. Det er enorme brett, der flyting av tropper raskest gjøres ved bruk av veier. Et nytt system for sandbox kamper er at du kan linke kamper og lage en kampanje ut av det. Spillet har også støtte for 32 spiller multiplayer. http://worthplaying.com/article/2015/5/5/news/95776/ Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2015 (endret) Har fått skvisa ut mer info fra devs. De har vært dårlige til å reklamere for spillet, håper de blir bedre nå som spillet kommer ut om en måned og noen dager. Jeg hørte rykter om en mini kampanje, de har ikke gitt noe info om det i klar tekst før så spurte. Dette er svaret jeg fikk It's quite cool - probably my favourite new feature. Basically you have a large map of Belgium and lots of French and Allied forces to manouver depending on what side you pick. Different campaign goals - some want you to find and destroy the enemy, some want you to capture their base and supply depot, a few others. Casualties and other stats carry over from battle to battle. You can rest in towns and there is even a basic RPG element whereby you can upgrade troops who have done well in a previous battle. Say you have a green regiment who fights well in one battle - you can upgrade one of their stats for the next battle if you leave them sitting there long enough training. But the enemy may interrupt you...it is all real-time but you can speed things up and slow them down - you can have multiple battles ongoing and switch between them as you like. If you build up enough time troops can be moved while campaign battles are going on and you can cut off a line of retreat for an enemy army. Fog of War is present - so you won't always know where the enemy is but will have to scout for them, leave forces at crossroads - basically it is everything that sandbox was missing - a way of stringing battles together and making sure you don't waste your resources and troops. It is a blast. Endret 8. mai 2015 av Gunfreak Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 11. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2015 Du har også en kul modus som heter HITS (headquarter in the saddle ) Der er camra fikset rett over hode på generalen din. Det gjør at eneste måten å se hva som skjer på et sted i slagmarken er å ri dit ( med WASD) eneste hjelpemiddelet ditt er en kikkert. Du kan eventuelt bare stole på rapporter du får fra dine underordnede, og sende ordere til de med kureer. (ordere som jan gå tapt, om kureer blir drept, eller til og med fanget opp av fienden om kureer blir fanget. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 11. mai 2015 Del Skrevet 11. mai 2015 Ser ut som noe jeg fort kan ende opp med ukomfortabelt mange timer med Skal holde øye med denne fremover Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2015 En kort video av spillet med basic info https://youtu.be/6OWaqozP0Wg Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2015 En preview fra wargamer.com http://www.wargamer.com/Article/10167 Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Realistiske chain of command systemet virker spennende. Men resten... nja... tja. Vi får se. Men hva het det andre litt lignende spillet du skrev en del om, for en tid tilbake. Det du sa var så mye bedre enn total war? Husker jeg var inne å titta på det, men fikk meg ikke til å kjøpe det. Fikk lyst til å sjekke det ut litt mer Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2015 (endret) Realistiske chain of command systemet virker spennende. Men resten... nja... tja. Vi får se. Men hva het det andre litt lignende spillet du skrev en del om, for en tid tilbake. Det du sa var så mye bedre enn total war? Husker jeg var inne å titta på det, men fikk meg ikke til å kjøpe det. Fikk lyst til å sjekke det ut litt mer Tenker du på histwar? Jeg ville selv valgt scoruge of war waterloo, histwar er langt bedre enn feks Napoleon total war, men scourge of war er mye mer polert (takketvære større team med mye erfaring ) Spillet kom ut i dag og jeg er så klart blakk:( her er traileren) Endret 9. juni 2015 av Gunfreak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå