Torstein Norum Bugge Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Ikke så farlig likevel?Hva skjer egentlig hvis du putter metall i mikrobølgeovnen Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Aaaah, mikroeksperimentalderen, det var tider det. Ble forøvrig ganske mye kjeft når gamlisene kom hjem Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Takk for at du oversatte videoen og skrev den ned for meg. Blir så sliten av å se på korte videosnutter. 2 Lenke til kommentar
Truls Bekk Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Jeg legger alltid bestikket inn sammen med maten. Etter jeg har rørt om maten, har jeg ingen steder å legge de (siden de er dekt med mat), så det eneste stedet som passer er tallerkenen, og jeg har aldri opplevd gnister. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Ein kan jo prøva aluminiumsfolie eller anna i aluminium. https://www.youtube.com/watch?v=kExSESmq0n0 Putta ein Cola-boks inni ein gang. Det gjekk hol i botn etter eit par sekund. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Ved oppvarming av væske så SKAL det ifølge min bruksanvisning benyttes skje for å forhindre forsinket koking. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Gnistene som oppstår er ekstremt varme, og er de i nærheten av mat blir maten svidd og uspiselig. Videre kan ovnen bli tilsølt og svidd inni, og det er et herk å rengjøre. I ekstreme tilfeller kan ovnen bli fysisk skadet av den ekstreme varmen, og endatil forårsake brann. Litt rart at videoen ikke fokuserte på disse praktiske konsekvensene men bare maste i vei om elektroner og skarpe kanter. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Ungdommen i dag er så feige og tiltaksløse - googler og sjekker youtube. I gamle dager var det "ikke gjør dette hjemme" i nesten hvert hjem.. Mye mer spennende og lærerikt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg