Endre Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hmmm Burde jeg skifte minnebrikker hvis jeg anskaffer meg en 2500 MHz AMD T Bred CPU orginalt en 1800 for overklokking, eller skal jeg beholde TwinMOSene? 8RDA må moddes hvis det skal greie noe særlig høy FSB, så behold 3200-brikkene du. Lenke til kommentar
dp Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 har fått et par ocz 3700 jeg også nå.. fungerte tilsynelatende bra på 240mhz med cas 2-3-3-7. dette på 2.9v Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 (endret) Jeg har nå volt-moddet IC7 kortet mitt, og med dette fått en maxspenning for RAM på 2.92V. Jeg har testet litt og kommet frem til at jeg kan loade XP, dog noe ustabilt, på 2-3-3-7 ved 244 FSB med Street Racer. Hvis jeg kjører Turbo så klarer brikkene helt stabilt 260 FSB ved 2,5-3-3-7. Om jeg dropper alle Game Accelerator modusene, så klarer brikkene 256 MHz FSB ved 2-3-3-7. Endret 27. november 2003 av Collapse Generation Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Jeg har nå volt-moddet IC7 kortet mitt, og med dette fått enmaxspenning for RAM på 2.92V. Jeg har testet litt og kommet frem til at jeg kan loade XP, dog noe ustabilt, på 2-3-3-7 ved 244 FSB med Street Racer. Hvis jeg kjører Turbo så klarer brikkene helt stabilt 260 FSB ved 2,5-3-3-7. Om jeg dropper alle Game Accelerator modusene, så klarer brikkene 256 MHz FSB ved 2-3-3-7. Kjempe test!!! masse fin info!!! Jeg står på trappene til selv og gjøre en volt mod på mitt IC7-G kort, har du noen verdigfulle tips så tas de i mot med glede!! Har noen spm. ang. dette Brukte du variabel motstand? Var det vanskelig og fjerne den eksisterende R50 motstanden, brukte du kanskje loddebolt og pinsett? Eller fikk du en dreven tv reparatør til å gjøre loddingen for deg? Tenkte jeg skulle følge disse guidene Volt mod Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 Kjempe test!!! masse fin info!!! Jeg står på trappene til selv og gjøre en volt mod på mitt IC7-G kort, har du noen verdigfulle tips så tas de i mot med glede!! Har noen spm. ang. dette Brukte du variabel motstand? Var det vanskelig og fjerne den eksisterende R50 motstanden, brukte du kanskje loddebolt og pinsett? Eller fikk du en dreven tv reparatør til å gjøre loddingen for deg? Tenkte jeg skulle følge disse guidene Volt mod Takker! Jeg brukte ikke en variabel motstand, brukte en fast motstand på 300 Ohm. Jeg visste med meg selv at jeg ikke trengte mer spenning enn ca. 2.9V, så derfor gjorde jeg det slik. Hvis du tror du skal prøve forskjellige spenninger så kan det være lurt å sette inn en variabel motstand. Jeg forberedte meg godt, prøvde å slappe av. Brukte en loddebolt og et tynt skrujern for å skyve vekk R50, pinsetten fikk aldri tak og det ble bare teit med den. Jeg klarte faktisk å lodde på motstanden, var usikker siden alt sammen var så forbanna smått og siden det er mange år siden jeg sist lodda noe. Et par tips: Ta litt loddetinn på den motstanden du skal lodde fast først. Og husk, IKKE la loddebolten varme for lenge, det skal ikke mye til før du kan smelte noe. Og IKKE bruk for mye loddetinn, jeg klarte faktisk å gjøre så en svær kladd smelta og falt ned fra bolten og ned på hovedkortet, men heldigvis så traff det bare en side på en kondensator og ble sittende fast. Det var nesten så det traff alle beina på den Winbond-chipen, hehe... Lykke til! Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Super test! Denne satt som ei kula assa nja nja. Jeg vet ihvertfall hvilke minnebrikker jeg skal kjøpe Lenke til kommentar
torstehu Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 hvor mye koster DRR533 nå? Lenke til kommentar
felge Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 hvor kjøpte du dissse brikkene ?? pen test Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 hvor kjøpte du dissse brikkene ?? pen test Sikkert på mpx.no Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) hvor kjøpte du dissse brikkene ?? pen test Takker! Som du kan lese i testen så skrev jeg: Selv importerte jeg de frautlandet, spesifikt fra http://www.pc-memory-upgrade.co.uk . Endret 29. desember 2003 av Collapse Generation Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 hvor mye koster DRR533 nå? Kommer ann på merke og mengde. Lenke til kommentar
Fa^Xe Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 er det bare OCZ xxxMB DDR PC3700 EL GOLD som forsvinner eller er det flere av OCZ brikkene som forsvinner? er det mulig å få tak i et eksemplar av disse fortsatt? Lenke til kommentar
Mello Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 er det bare OCZ xxxMB DDR PC3700 EL GOLD som forsvinner eller er det flere av OCZ brikkene som forsvinner? er det mulig å få tak i et eksemplar av disse fortsatt? Ikke sikker på hvem som forsvinner, men jeg har ihvertfall bestillt en av de brikkene der på www.mpx.no Lenke til kommentar
Fa^Xe Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 ok tenkte jeg og skulle det. men det står at ubekreftet lager status. menmen får vente og se Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Selv en "minne-grønn" fyr som meg fikk med meg dette! Fint og oversiktlig Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 er det bare OCZ xxxMB DDR PC3700 EL GOLD som forsvinner eller er det flere av OCZ brikkene som forsvinner? er det mulig å få tak i et eksemplar av disse fortsatt? OCZ PC3700 Gold er nå erstattet av OCZ PC3700 Gold Rev. 2, de kjører på 2,5-3-3-7 og kan ikke klokkes like langt. Dessverre... Så om du kan få tak i Rev. 1 noe sted (de jeg har og som er testet her) så ikke nøl, kjøp! Lenke til kommentar
Fa^Xe Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 ok. i går bestilte jeg en brikke av PC3700 EL GOLD. men dem hadde den ikke inne. sendte mail til mpx, men dem viste ikke helt. dem var usikre. håper på det beste Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 er det bare OCZ xxxMB DDR PC3700 EL GOLD som forsvinner eller er det flere av OCZ brikkene som forsvinner? er det mulig å få tak i et eksemplar av disse fortsatt? OCZ PC3700 Gold er nå erstattet av OCZ PC3700 Gold Rev. 2, de kjører på 2,5-3-3-7 og kan ikke klokkes like langt. Dessverre... Så om du kan få tak i Rev. 1 noe sted (de jeg har og som er testet her) så ikke nøl, kjøp! Funker brikkene ved asyncron klokking og, med IC7-G kortet ditt? Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2004 er det bare OCZ xxxMB DDR PC3700 EL GOLD som forsvinner eller er det flere av OCZ brikkene som forsvinner? er det mulig å få tak i et eksemplar av disse fortsatt? OCZ PC3700 Gold er nå erstattet av OCZ PC3700 Gold Rev. 2, de kjører på 2,5-3-3-7 og kan ikke klokkes like langt. Dessverre... Så om du kan få tak i Rev. 1 noe sted (de jeg har og som er testet her) så ikke nøl, kjøp! Funker brikkene ved asyncron klokking og, med IC7-G kortet ditt? Jeg har ikke kjørt mye asynkront, men de gangene jeg har testa har det fungert greit. Men kjøpte disse brikkene for å kjøre synkront. Og jeg har IC7, ikke IC7-G. Lenke til kommentar
Fa^Xe Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 dem nye rev.2 brikkene, hvor får en kjøpt disse? og vil dem koste mere enn dem gamle rev.1 brikkene?( OCZ PC3700 GOLD) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå