Gå til innhold

TEST - OCZ PC3700 DUAL GOLD 2x256 MB!

YpsiNine

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et tips til membench-latency-resultatene, det er å oppgi resultatene i nanosekunder i stedet for sykluser, eventuelt begge deler, fordi syklus-resultatene er avhengige av klokkefrekvensen på CPU som varierer fra test til test :)

Btw: er det satt en grense på 10 bilder per post eller noe slikt? Det bør i så fall rettes opp på...

Lenke til kommentar
He he fikk mine 2x256 ocz pc4000 i dag *grin*

Kult. Har du kjøpt Gold-versjonen eller den vanlige? (som har CAS 3-4-4-8)

Gold. *grin*. Men alt blir utabilt til meg over 255fsb (øker jeg vcore over 1.75 eller volten på minne over 2.75 gidder den heller ikke å bote på 255. Stiller jeg timingene høyere enn 2,5-4-4-7 bilr den også ustabil. kjører på asus p4c800-e deluxe med en p4 2.6c

Men jeg kan ikke klage når jeg har over 1ghz bus speed *grin* *grin* *grin*

Lenke til kommentar
Et tips til membench-latency-resultatene, det er å oppgi resultatene i nanosekunder i stedet for sykluser, eventuelt begge deler, fordi syklus-resultatene er avhengige av klokkefrekvensen på CPU som varierer fra test til test :)

Btw: er det satt en grense på 10 bilder per post eller noe slikt? Det bør i så fall rettes opp på...

Ah, det var bra du nevnte det. Siden programmet lagret en .txt fil for

hver test så kan jeg bare hente frem de resultatene. Vil ordne det

i løpet av kvelden. :)

Ser ut til at det er en grense på rundt 10 bilder ja.

Edit: Nå er den nye testen oppdatert. :)

(Dæven jeg er rask)

Lenke til kommentar

Ah, det var bra du nevnte det. Siden programmet lagret en .txt fil for

hver test så kan jeg bare hente frem de resultatene. Vil ordne det

i løpet av kvelden. :)

Ser ut til at det er en grense på rundt 10 bilder ja.

Edit: Nå er den nye testen oppdatert. :)

(Dæven jeg er rask)

Flotters! Dette sier langt mer om minnebrikkene :)

Lenke til kommentar

Gratulerer med en fin test, har selv sittet og testet på de samme brikkene.

Det eneste problemet jeg har er at jeg ikke har fått testet hva de klarer på maks , da jeg for tiden sitter med en 3,2 cpu, dette får jeg teste i neste uke da jeg får en 2,4.

Men iallefall kjører jeg nå på 3,92 noe som gir en hastighet på brikkene på 490 mhz dette kjører de stabilt på ved cas 2-3-3-7 og sisoft viser da 5825/5892 noe jeg må si er svert bra.

Lenke til kommentar
Gratulerer med en fin test, har selv sittet og testet på de samme brikkene.

Det eneste problemet jeg har er at jeg ikke har fått testet hva de klarer på maks , da jeg for tiden sitter med en 3,2 cpu, dette får jeg teste i neste uke da jeg får en 2,4.

Men iallefall kjører jeg nå på 3,92 noe som gir en hastighet på brikkene på 490 mhz dette kjører de stabilt på ved cas 2-3-3-7 og sisoft viser da 5825/5892 noe jeg må si er svert bra.

Interessant Snekker`n!

Hvilket hovedkort bruker du?

Om du har IC-7, kan du kjøre Street Racer ved DDR 490?

Da får du vel en helsikkes unbuffered score!

Lenke til kommentar
bruker et asus P4C800-E

Ah, okei. Har det hovedkortet lignende "accelerator"-type innstillinger?

Gold. . Men alt blir utabilt til meg over 255fsb (øker jeg vcore over 1.75 eller volten på minne over 2.75 gidder den heller ikke å bote på 255. Stiller jeg timingene høyere enn 2,5-4-4-7 bilr den også ustabil. kjører på asus p4c800-e deluxe med en p4 2.6c

Men jeg kan ikke klage når jeg har over 1ghz bus speed

Vcore på 1.75!? Det er jo superhøyt! Min CPU klarer seg med 1.575 på 3.4 GHz. :)

Kjipt å høre at du ikke får utnyttet de OCZ-brikkene fullt ut, du kan

jo høre med OCZ om hva du kan gjøre. De har veldig bra support!

Send en mail til [email protected] , han hjelper deg gjerne. :)

Lenke til kommentar
har lest ene plass der en fikk brikkene på 590mhz på 3.3v

det hade vært noe det. Kansje ikke så bra i lengden da.

Hehe, ikke så bra i lengden tipper jeg. :)

Har drevet og forsket litt nå, maskina var nesten helt

stabil på 2,5-3-3-7 på DDR490 med "Turbo" i BIOS.

Og jeg kjørte DDR 524 på 2,5-4-4-8 helt stabilt. :)

Da var CPU`en overklokka med over 800 MHz,

og den likte seg fortsatt på 1.575 Volt. :)

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere har jeg testet litt på disse brikkene, og ytelsen viste seg å vere svert dårlig i div bencmark programmet sammenlignet med geilbrikkene, etter en del testing av brikkene viser det seg at det er svert stor variasjon på disse den ene kjører på 500mhz uten prob den andre kommer ikke over 470mhz, har kjørt memtest på dem men det raporteres ingen feil. regner med at dette som gjør at ytelsen går ned i tester,

kan nevne at i en 3d 2001 test fikk jeg 22888 poeng med geilbrikkene og bare 20287 med disse, alle andre innstillinger var beholdt.

Lenke til kommentar
Som nevnt tidligere har jeg testet litt på disse brikkene, og ytelsen viste seg å vere svert dårlig i div bencmark programmet sammenlignet med geilbrikkene, etter en del testing av brikkene viser det seg at det er svert stor variasjon på disse den ene kjører på 500mhz uten prob den andre kommer ikke over 470mhz, har kjørt memtest på dem men det raporteres ingen feil. regner med at dette som gjør at ytelsen går ned i tester,

kan nevne at i en 3d 2001 test fikk jeg 22888 poeng med geilbrikkene og  bare 20287 med disse, alle andre innstillinger var beholdt.

Det skal ikke kunne skille 2500 poeng i 3DMark01 mellom to forskjellige merker

hvis du har nøyaktig samme innstillinger og timings, uansett hvilke merke det er...

Gi meg litt mer detaljer Snekker`n, så kan jeg

prøver å hjelpe deg og finne ut hvor tapet ligger...

Det finnes ingen tester på nettet der PC3700 Gold kommer så dårlig ut, ingen. :)

edit: Jeg har sendt en mail til OCZ angående dette og hørt hva det kan være.

Lenke til kommentar
Nei, problemet er at med begge to får jeg ikke kjørt samme timongene som med geilbrikkene dette skyldes trolig den ene som jeg nevner,

feks den berte kjører på 2-3-3-7 ved 470 mhz menst den andre må ha 2,5-3-3-8

Hmm, det høres rart ut uansett. Men men...

Her er svaret jeg fikk fra OCZ:

It all depends on other elements of the spd programming as to just how fast the modules are.The sammy IC's on the 3700Gold are different to the geil modules and so will have a different spd.DRAM refresh is also very important, what settings did he use.

Regarding the one module that is having issues, all out modules have varying levels of headroom, although ddr470 is cutting it thin

Han sier iallefall at det er noe som ikke er som det skal når det er problemer ved DDR470.

Lenke til kommentar
Hmmm Burde jeg skifte minnebrikker hvis jeg anskaffer meg en 2500 MHz AMD T Bred CPU orginalt en 1800 for overklokking, eller skal jeg beholde TwinMOSene?

Jeg er ingen AMD-ekspert, men så vidt jeg vet så

trenger man ikke over DDR400 på AMD-systemer.

Det er ikke ofte jeg har sett et AMD-system som

har en FSB over 200 MHz. Men det er nok noen

AMD-eksperter som kan gi deg et bedre svar. :nice:

Lenke til kommentar
Hmmm Burde jeg skifte minnebrikker hvis jeg anskaffer meg en 2500 MHz AMD T Bred CPU orginalt en 1800 for overklokking, eller skal jeg beholde TwinMOSene?

Jeg er ingen AMD-ekspert, men så vidt jeg vet så

trenger man ikke over DDR400 på AMD-systemer.

Det er ikke ofte jeg har sett et AMD-system som

har en FSB over 200 MHz. Men det er nok noen

AMD-eksperter som kan gi deg et bedre svar. :nice:

Nå er ikke jeg heller en AMD ekspert eller noe sånn, men mitt abit nf7-s startet opp på 243mhz fsb med corsair Twinx512 pc4000 brikker på høye timinger. Det var ikke stabilt, men det startet hvertfall.

Problemet er at det sjelden funker med både høy multiplier og høy fsb på nforce kortene jeg har "opplevd", derfor er det bedre å gå for pc3200 minne med lave timinger som evt måtte takle overklokking til f.eks 220mhz fsb parret med høy multiplier.

Håper at mitt ny-bestilte abit an7 skal kunne klare å rette på den oppfattelsen...

TwinMOS med BH-5 kan man være svinaktig heldig med, så hvis XP1800 og hovedkortet klarer å henge med oppover så skal det kunne gå ann å kjøre temmelig heftige fsb-hastigheter med twinmos-minne.

DrErling

Endret av DrErling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...